Предпочитаме да четем, а не да споделяме информация онлайн

16.10.2012 | 12:26
по статията работи: Елица Елефтерова
В социалните мрежи по-активни са жените
Предпочитаме да четем, а не да споделяме информация онлайн
Снимка: Thinkstock/Guliver

Само за няколко години социалните медии драстично промениха начина, по който хората от цял свят комуникират помежду си. Тази тенденция важи с пълна сила и за България. Социалните мрежи имат все по-важна роля в начина ни на живот, като 20% от българите признават, че четат или разглеждат всичко, което се публикува онлайн, дори и обикновените неща. Това показват данните от проучване на агенция ЕСТАТ, направено за технологичната корпорация Intel. То е проведено сред 406 онлайн български потребители на възраст между 18 и 45 години с акаунт в минимум една социална мрежа.

Почти половината от българите (49%) четат или разглеждат само важната информация, споделена онлайн, сочи проучването. Младежите на възраст между 18 и 24 години и жените са по-любопитни за това какво се публикува в социалните мрежи. По отношение на географското разположение, жителите в Централна Южна България и Югозападния регион демонстрират по-висок ентусиазъм към четене или разглеждане на такъв тип информация, в сравнение с останалите региони в България.

Българите предпочитат да „консумират“ информация онлайн, отколкото самите те да споделят информация онлайн. Мъжете са по-малко склонни да публикуват неща за себе си в сравнение с жените.

Около 60% от респондентите биха изпитали повече или по-малко дискомфорт, ако цялата им онлайн активност стане публична. Тази тенденция съответства на това, че хората избягват да споделят твърде много лична информация в мрежата, дори ако разполагат с устройство с постоянен достъп до интернет. Освен това, 64% от анкетираните са изцяло или до известна степен съгласни, че всеки трябва да бъде държан отговорен за всичко, което той или тя публикува онлайн.

Българите посочват различни причини за използването на социалните мрежи. 42% от респондентите заявяват, че публикуват или четат информация онлайн, за да изразят мнение или да се изкажат по определена тема, докато за 32% това е начин да се чувстват по-свързани с другите, а само 24% го правят, за да намерят нови приятели.

Най-голямото количество информация, което се публикува онлайн, е под  формата на снимки, докато видео файловете се подреждат на пето място. Не е изненадващо, че най-малко споменаваните теми, които се споделят или четат, са съответно “информация от религиозен характер или лирика” и “информация за колеги и шефове”.

Интернет също така се явява и място за дискусии, които хората иначе не биха водили – освен публикуване на неща, свързани със спорт, политика и т.н., респондентите използват виртуалното пространство и за обсъждане на пиперливи теми (26%) или за споделяне на лична информация (21%).

Жените са по-склонни да споделят снимки, информация за текущи и по-важни събития, ревюта за продукти или услуги и новини, свързани с работата. Освен снимки, мъжете са склонни да споделят и спортна информация, новини около настоящи или важни събития и видео файлове.

Според проучването изказването на мнение е по-типично за мъжете (45% срещу 39% за жените). Представителите на силния пол също така са по-склонни да използват онлайн информация, за да намират нови приятели и хора с общи интереси. Жените предпочитат да информират другите за промени в своя живот, както и да се следят какво правят приятелите и познатите им.

Въпреки разнообразния спектър от отговори е ясно, че повечето хора са онлайн по време на своята ваканция или отпуска. Други посочени локации, които обаче могат да ни се сторят малко изненадващи, са баня, църква или по време на погребение.

Мъжете предпочитат да са онлайн по време на своята почивка, докато се хранят с други хора, по време на спортна среща и в банята. Същите локации се споменават често и от хората на възраст между 18 и 24 години.

Около 50% от анкетираните проявяват склонност да си изграждат мнение за другите на базата на тяхното онлайн поведение и да избягват да се асоциират с тях; близо 60% от респондентите биха се почувствали неудобно в някаква степен, ако активността им стане публична.

Що се отнася до срещи  и събиране на предварителна информация за конкретен човек, респондентите на възраст между 25 и 29 години и жените признават, че го правят по-често в сравнение с мъжете и представителите на други възрастови групи. 

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...