Развитие на медийния бранш през 2009 г.

11.02.2009 | 15:00
по статията работи: Лили Бончева
Доклад на "Делойт", част от поредицата годишни прогнози за развитие на ТМТ индустриите
Развитие на медийния бранш през 2009 г.


*Телевизията си връща вярата в собствените възможности
*Мобилната реклама намира своето място
*Мобилната телевизия се преоткрива



През месец януари 2009 г. консултантската компания "Делойт" обяви прогнозите си за развитие на индустриите "Технологии, медии и телекомуникации" (ТМТ) за 2009 година. Международните експерти са изготвили три самостоятелни доклада, разглеждащи в детайли всеки от посочените сектори.

Медийният бранш през 2009 г. ще претърпи редица промени. Концертите на живо и сферата на спорта ще изпитат сериозни затруднения през 2009 г. след години на устойчиво развитие и растеж. Затягането на спонсорските бюджети означава, че още по-малко пари ще се отделят за финансиране на екстравагантни турнета или за закупуването на спортни звезди. Тазгодишната прогноза на Делойт също така предвижда преоткриването и на мобилната телевизия поради факта, че мобилните устройства и услуги вероятно ще играят все по-важна роля в разширяващия се телевизионен пазар.

Дариуш Нахила, ТМТ директор, "Делойт Централна Европа", коментира: „Прогнозите ни тази година покриват голям спектър от интересни теми, включително повече часове телевизионна гледаемост, дългоочаквания възход в мобилната реклама и нови смели опити в сферата на телевизията и мобилната връзка".

Поредицата от прогнози за „Технологии, медии и телекомуникации” за 2009 г. е изготвена въз основа на разговори с клиенти на компанията в глобален мащаб, участието на 6000 съдружници и мениджъри, отговарящи за ТМТ сектора в Делойт, както и дискусии с анализатори водещи специалисти на ръководни длъжности по целия свят.

Телевизията преоткрива себе си

Може ли да има надежда във време на рецесия? Aко работите в телевизията, вероятно отговорът е положителен. В периоди на криза часовете на гледаемост имат тенденция към нарастване, защото потребителите стоят по домовете си. И наистина, за втората половина на 2008-ма вече се наблюдава ръст в средния брой часове, прекарани пред телевизора. Преминаването от аналогова към цифрова телевизия може допълнително да увеличи тази тенденция. В допълнение, професионално подготвеното съдържание измества постепенно това, генерирано от потребителите, както по отношение на онлайн, така и на стандартните телевизионни излъчвания.

През 2009 година е вероятно степента на гледаемост на телевизия да се увеличи средно с 30 минути, което означава, че сега може би е подходящ момент телевизията да се дистанцира от другите медии, като тенденциите са най-силните играчи да инвестират в съдържание, договори и модернизиране на инфраструктурата.

Мобилната реклама намира своето място


Много вероятно е тази година да е успешна за мобилната реклама, като се има предвид, че в световен мащаб стандартната реклама изживява двуцифрен спад, а изгледите за тази година са за още по-силно затягане на икономиката. Сега, повече от когато и да било, мобилните телефони могат да се използват като универсални рекламни носители – вече се формира по-зряло виждане по въпроса какво мобилността можа и не може да даде на рекламата.

През 2009 г., все по-голям брой рекламни кампании ще се възползват от минимализма на мобилните телефони, за да достигнат максимално силен ефект, използвайки примера на най-успешната такава кампания за момента – използването на sms-и в американската президентска предизборна кампания. .Мобилната реклама ще получи летящ старт, когато само с едно кликване може да се достигне цялата мобилна общност.

Да преоткрием мобилната телевизия

За мобилната телевизия непрекъснато се говори, че е на път да стартира. Но въпреки, че присъствието на телевизионни образи в мобилните ни телефони може един ден да станат ежедневие, то този ден е малко вероятно да настъпи скоро. Въпреки емблематични събития като Олимпиада 2008 миналата година, резултатите за мобилната телевизия са разочароващи, а е и много вероятно подобни инициативи да бъдат оставени на заден план и през 2009 г. Все пак, мобилните услуги и устройства могат да играят важна роля в разширяващия се телевизионен пазар – компаниите, работещи със съдържание трябва само да разширят кръгозора си. Не само, че мобилните телефони могат да бъдат използвани да програмират цифрови видео записи (DVR) дистанционно, но могат да поръчват програмиране при поискване (on-demand). Разпространителите на телевизионни предавания ще могат да изпращат препоръки за шоута, реклами за филми или напомнящи съобщения за новия сезон на даден сериал в резултат от факта, е потребителите ще могат да записват определена програма само с натискането на един бутон. Интегрирането на мобилните възможности в set-top boxes ще позволи на телевизиите разглежданата информация да бъде отнасяна автоматично към центровете за преброяване на зрителската аудитория.


Пълния текст
на трите анализа на "Делойт" за развитието на ТМТ индустриите за 2009 г. ще откриете тук.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....