Развитие на телекомуникациoнния бранш през 2009 г.

11.02.2009 | 15:03
по статията работи: Лили Бончева
Доклад на "Делойт", част от поредицата годишни прогнози за развитие на ТМТ индустриите
Развитие на телекомуникациoнния бранш през 2009 г.



*Smart Phones: Как да бъдем разумни в период на икономически спад
*Преимуществата на дисинтермедиацията: Защо операторите трябва да приемат базите с приложения
*Намаляване на цените на мобилни разговори за Европа: Прекалено рязко или прекалено бързо?



През месец януари 2009 г. консултантската компания "Делойт" обяви прогнозите си за развитие на индустриите "Технологии, медии и телекомуникации" (ТМТ) за 2009 година. Международните експерти са изготвили три самостоятелни доклада, разглеждащи в детайли всеки от посочените сектори.

Според заключенията на "Делойт", малко вероятно е телекомуникационният сектор да остане незасегнат от състоянието на глобалната икономика. Но докато периодите на растеж и спад в световен мащаб са цикличен процес, нуждата от връзка със света, съответно нуждата от телекомуникации, е постоянна.

Дариуш Нахила, ТМТ директор за "Делойт Централна Европа", коментира: „В телекомуникационния бранш през 2009 г. ще настъпят интересни промени, повечето в резултат на световната икономическа криза, но и в резултат от съзряването на определени пазарни течения, които са започнали преди години. Прогнозите тази година разглеждат темите за развитието на smart устройствата, засилващия се ефект от независимите доставчици на софтуерни приложения върху услугите с добавена стойност за мобилни оператори, както и коментари относно скоростта на намаляване на цените на мобилните разговори в Европа.

Поредицата от прогнози за „Технологии, медии и телекомуникации” за 2009 г. е изготвена въз основа на разговори с клиенти на компанията в глобален мащаб, участието на 6000 съдружници и мениджъри, отговарящи за ТМТ сектора в "Делойт", както и дискусии с анализатори водещи специалисти на ръководни длъжности по целия свят.


Smart Phones: Как да бъдем разумни в период на криза

Продължаващата икономическа криза през 2009 може обърне късмета, на който досега се радваха смарт телефоните. В опита си да редуцират разходите, мобилните оператори, които са основен пазарен канал за смарт апаратите, могат да преразгледат субсидиите за мобилни апарати, в които индустрията инвестира десетки милиарди долари всяка година. Производителите на мобилни телефони трябва да покажат на операторите как техните смарт устройства могат да осигурят по-голяма възвръщаемост на инвестициите в сравнение с конкурентите и други, по-евтини видове телефони. Те трябва да се фокусират върху разработването и рекламирането на смарт апарати, чиито характеристики биха стимулирали потребителите да ги закупят, въпреки финансовата криза.

Ползите от дисинтермедиацията: Защо операторите трябва да обърнат повече внимание на базите за приложения?

Мобилните оператори отдавна се вълнуват от дисинтермедиацията: намесата на трети страни в първоначално затворения кръг отношения на оператор-клиент. Но през 2009 се очаква потребителите на мобилни телефони да свалят повече от 10 млрд. приложения на мобилните си устройства – повечето от които ще са от сайтове, менажирани от производители на тези устройства - фирми за електроника и софтуер. Въпреки че операторите нямат директни печалби от свалянето на приложения от трети страни, те имат определени възможности за реализиране на приходи от прехвърлянето на данни , включително поддръжка на устройствата, управление на трансфера на приложения и специализирани услуги към третите страни, предоставящи приложения и софтуерни продукти. Операторите могат да генерират приходи и от „продажбата” на пазарна информация и търговска площ на създателите на такива продукти и потребителите им. Клиентите ще продължават да имат полза от бази с приложения, но трябва да имат едно наум за неизменния риск от това някои от данните да са заразени с вируси.

Намаляване на цените на мобилни разговори в Европа: Прекалено рязко или прекалено бързо?

Цените на мобилните разговори (MTR) в Европа исторически са били по-високи от еквивалента им при фиксираните телефонни линии. През 2008, MTR се движат между 0,02 и 0.18 евроцента за минута. За сравнение типичната цена на фиксираните разговори е 0,01 евроцента. През юни 2008 обаче Европейската комисия (ЕК) излезе с препоръка да се намали разликата между цените на мобилни и фиксирани разговорите, предлагайки MTR да паднат с 70% през следващите три години. Очаква се мобилните оператори, които ще бъдат засегнати от тези намаления в тарифите, да предложат алтернатива на предложенията на ЕК, без обаче да преувеличават ефекта от свалянето на цените на MTR. Преувеличените искове може и да не подпомогнат преговорите с регулаторите, а могат и да увеличат притесненията сред инвеститорите. Факт е обаче, че MTR ще продължават да падат и операторите трябва да приемат ефекта на този спад в печалбите, като може би е добре да насочат поглед към допълнителни услугите като средство да уравновесят намаляващите приходи от разговори. Също така, мобилните оператори, които на практика ще спечелят от намаляването на цените на MTR, трябва да отчетат ефекта в глобален мащаб, а именно, че като цяло потребителите ще очакват по-малки сметки от всички оператори.


Пълния текст на трите анализа на "Делойт" за развитието на ТМТ индустриите за 2009 г. ще откриете тук.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...