"Витошка" си върна славата на модна дестинация

29.01.2014 | 15:45
по статията работи: Manol Cholakov
През тази години очакваме откриването на три нови търговски центъра в София
"Витошка" си върна славата на модна дестинация

Столичният бул. "Витоша" си върна бляскавото реноме на моден символ на столицата. През изминалата година все повече търговци са проявили интерес да развиват дейността си там. От международната консултантска компания Colliers отбелязват спад на незаетите площи от 20% на 10% по "Витошка" през 2013 г. Основната част от наетите имоти там са от модния бизнес. Те продължават "да властват" на столичния булевард, като новооткритите кафенета и ресторанти не успяват да ги изместят и техният дял е едва 11%. Възраждането на "Витошка" се дължи на нейното модернизиране, превръщането й в пешеходна зона, изграждането на метростанция, както и навлизането на световноизвестни търговски марки.

През второто полугодие на 2013 г. общият обем на търговски площи в молове в България запазва достигнатия в предходното полугодие обем от 720,000 кв м, сочат данните на компанията. 

Динамиката в предлагането на търговски площи в моловете се проявява най-вече локално. С откриването на The Strand в Бургас морският град заема водещо място в класацията с най-високо предлагане на такива имоти на глава от населението, достигайки нива от477 кв м  на 1,000 души.

През 2014 г. предстои откриването на три нови търговски центъра в София – Sofia Ring Mall, Plaza West и MegaMall, както и на един в Плевен – Панорама Мол. Очакванията за новите проекти са, че усвояването на площите ще бъде над 85%.

Нивата на заетост в търговските центрове в София надвишават 85%, като същевременно проектите, открити преди 2012 г. успяват да запазят нива на свободни площи от около 2%.

През изминалата година за първи път хипер- и супермарките губят челната си позиция по новооткрити обекти. Лидер по този показател за 2013 г. са дрогериите.

При големите вериги от този тип се забелязва тенденцията за преминаване от стихийна експанзия оптимизация на филиалната мрежа. За този период има сериозен ръст на отварянето на магазин от типа „близо до клиента“, като новоотворените обекти от този бележат скок от 58%. За разлика от тях ръстът при хипер- и супермаркетите е едва 11%.

През втората половина на 2013 г. наемните нива за първокласни локации в търговски центрове и търговски улици в София и страната се запазват стабилни. Логично изключение прави “Витошка“ която в резултат на повишеното търсене и модернизация регистрира ръст от 23% като достига нива от средно 37 евро за кв. м.

*Econ.bg e медиен партньор на Colliers.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...