Двата водещи производителя на смартфони в света – американската Apple и южнокорейската Samsung са продали близо половината от смартфоните по света през 2012 г. За този период общите продажби на "умните" телефони са достигнали 700 млн. бройки. Това сочи ново проучване на щатската консултанската компания Strategy Analytics, цитирано от технологичния сайт C.Net.
Анализите на пазара показват, че макар и внушителен, за изминалата година ръстът на пазара на смартфони е бил по-нисък в процентно отношение спрямо година по-рано. Така за 2012 г. скокът е бил с 490,5 млн. продадени бройки или с 43% повече спрямо предходната година, докато за периода 2010 – 2011 г ръстът е бил с цели 64%.
Според анализаторите от Strategy Analytics ръстът се дължи на насищането на пазара в Северна Америка и Западна Европа.
"Големите бюджети за маркетинг, разширените канали за разпространение и атрактивните продуктови линии позволиха на Samsung и на Apple да засилят влиянието си върху смартфон индустрията“, коментират специалистите в блога на Strategy Analytics.
Според анализите южнокорейският мастодонт е успял да обхване 30% от пазара общо 213 млн. продадени смартфона в световен мащаб. С това постижение Samsung буквално отвяват предишния рекорд на Nokia от 2010 г., когато финландската компания е успяла да продаде общо 100 млн. смартфона.
На втора позиция по продажби са Apple, които в момента държат 19% от пазара с 135,8 млн. продадени iPhone-a. Тези резултати показват ръст от 46 процента спрямо 2011 г., като най-силни са били продажбите в Северна Америка.
На трето място са Nokia, които макар и да запазват позицията спрямо миналата година, бележат сериозен спад в пазарния дял от 16 на 5%. Според Strategy Analytics основният проблем на финландския гигант е, че не може да предложи на потребителите си хитов модел като iPhone на Apple или Galaxy S III на Samsung.