От днес влизат в сила измененията в Наредбата за контролните точки при шофьорите, с която се определят нови размери на санкциите, както и нови нарушения, за които те се отнемат.
От полицията смятат, че при промените е отчетен фактът, че тези нарушения водят до повече катастрофи.
Какво е мнението на водачи за очаквания дисциплиниращ ефект: „Никакъв шанс, нищо няма да се промени. Защото българинът колкото и увеличават актовете, колкото да взимат точки, нарушенията са си ясни“;
„Проблемът не е в контролните точки, а е в нивата на корупция в органите на МВР, в пътна полиция и в слабия контрол в назначаването на служители сам. Когато се направят истински реформи, които да гарантират качество на служителите, хора, които да работят с етика, с морал и с почитане на свещения си дълг към държавата, от тогава може да има промяна. Всичко друго са просто едни празни, хубави, пожелателни приказки“;
„Първата стъпка е превенция. Докато няма превенция с ефективно работещи механизми, които се извършват от лицата, които са им възложени тези задължения. Първо те трябва да бъдат пример за това нещо, докато продължаваме да виждаме масово служители на реда, които употребяват телефон, си мисля, че е само лицемерие да говорим за това, че ще се отнемат точки на гражданите на шофьорите, а не виждаме този пример от служителите на реда“, заявиха водачи пред БНР.
Наредбата за контролните точки, която беше публикувана в Държавен вестник, разширява възможностите за отнемане на шофьорската книжка на водачи извършили нарушения, съобщи преди ден главен инспектор Лъчезар Близнаков от Пътна полиция.
От вътрешното министерство дадоха пример, че според новата наредба, ако млад водач взел шофьорска книжка преди 2 години, допусне два пъти в рамките на година превишаване на скоростта над 50 км в населено място, остава без свидетелство за управление.
Нарушенията, заради които ще се отнемат повече контролни точки са в няколко направления, като от полицията е отчетен факта, че те са недопустими и често водят до катастрофи. Някои от тях са неосигуряване на предимство на пешеходци и автомобили, говорене по телефон без устройството за свободните ръце, превишена скорост, употреба на алкохол и наркотици.
Заместник-председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Петър Вутов, казва, че по-високите глоби и наказания ще доведат до резултат, но от друга страна е необходимо да са създадат и по-добри условия на пътя, които да не са предпоставки за инциденти.