България се представя с национален щанд на най-голямата борса за професионалисти в туристическата индустрия World Travel Market в Лондон. Тази година страната ни участва със слогана Bulgaria – A discovery to share. На щанда участват Министерството на икономиката и енергетиката и 35 туристически фирми и общински администрации.
България акцентира освен на традиционните туристически продукти и върху културните, балнео, спа и уелнес възможности. Още в първия ден на международната борса българският щанд бе високо оценен и привлече интереса на голям брой гости от близки и далечни държави.
Гостите на WorldTravel Market от цял свят имат възможност да дегустират качествени български вина, представени от сомелиер. В последния ден посетителите на туристическото изложение ще могат да се насладят на изпълнения на български народен танц от фолклорен състав в традиционните за страната ни носии.
Бранимир Ботев очерта основните тенденции в туризма у нас. По последни данни на националната статистика за периода януари-септември 2014 г. страната ни е посетена от 6,5% повече чуждестранни граждани спрямо същия период на миналата година.
Оптимистичните данни за възходящия тренд на българския туризъм се потвърждават и от Българската народна банка. Приходите от международен туризъм в текущата сметка на платежния баланс на страната за периода януари- август тази година възлизат на 2,353 млрд. евро, което е с 4,1 % повече в сравнение със същия период на 2013 година.
Изключително позитивна тенденция за бранша е, че на българския пазар има съществено увеличение на туристи от страни, които са привлечени от културно-историческия туризъм и балнео туризма, предлагани от България. Става въпрос за Австрия, където има увеличение на туристите от 40%, Белгия - 28%, Испания - 16%, Нидерландия - 9%,САЩ - 13%, Франция - 7,5 % и Швейцария – 33,5%.
Заместник-министър Ботев отбеляза, че от 10-те първи дестинации за България ръст се забелязва при седем от тях, а спад има едва при три - Великобритания - 4,3%, която традиционно компенсира с висок ръст на зимния туризъм в България, Русия - 2,9% и Украйна - 9,6%.
„Благодарение на добре направената и провеждана туристическа стратегия България минимизира негативите от ситуацията около кризата Крим и Украйна, а черногледите прогнози за спад от 15-20% на туризма у нас бяха опровергани“, категоричен бе заместник-министър Ботев.
Снимки от Световното туристическо изложение в Лондон може да видите в нашата галерия.