Властите започват проверки проверки за незаконни екскурзии

07.02.2023 | 10:35
по статията работи: econ.bg
Министерство на туризма ще проверява клубове по интереси и фирми, работещи в сивия сектор на туризма по сигнали от бизнеса и клиентите, изпратени на ведомствената поща на министерството
Властите започват проверки проверки за незаконни екскурзии
Снимка: под лиценза на creative commons

Министерство на туризма започва съвместни проверки с МВР, НАП и КЗП за лов на незаконни екскурзии. Ведомството ще проверява клубове по интереси и фирми, работещи в сивия сектор на туризма по сигнали от бизнеса и клиентите, изпратени на ведомствената поща на министерството, съобщи служебният министър на туризма Илин Димитров. За да се ограничат нелоялните практики в сектора се подготвя и кампания със съвети към потребителите.

През последния близо месец са заличени 211 туроператори, които не са имали актуална застраховка “Отговорност на туроператора”, която гарантира сигурността на клиентите в случай на фалит на фирмата или неизпълнение на предвидената програма. Полицата е задължителна, за да работят агенциите легално. От ведомството са изпратили 600 писма до компании с искане да предоставят доказателства, че имат платена застраховка, а тези, които са прекратили дейност по една или друга причина, са заличени, обясни зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева.

За да стимулира записванията от основните туристически пазари от Министерство на туризма залагат по-голяма сума в обществените поръчки за реклама на страната ни, като част от сумата задължително ще трябва да се ползва за кампания през международни туроператори. Три пъти по-малко са записванията на немски туристи за това лято, а чартърните програми ще са с намален обем, заради обещаната и неразплатена помощ от 35 евро към германските агенции, изпращащи организирано туристи у нас. Целта на новата схема е да върне тези гости у нас, като тя ще работи и за останалите емитиращи пазари.

Страната ни ще заложи на по-малко рекламни клипове, които да се въртят по телевизиите, а вместо това ще финансира предавания, които да разказват истории за красотите на страната ни както на български, така и на чужди туристи.

Рекламният бюджет на страната ни е малък в сравнение с този на конкурентите ни, като от бизнеса дори предлагат да се заделя около 10 лева от бюджета за всеки пристигнал турист, което би означавало около 80 млн. лв. бюджет за реклама годишно вместо настоящите 18 млн. лв., посочи още Димитров.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...