За да съживи туризма, Египет създава нискотарифна авиокомпания

27.02.2021 | 09:20
по статията работи: econ.bg
За да се конкурира с чуждестранни чартърни превозвачи, Египет създава собствена нискотарифна авиокомпания, която ще изпълнява чартъри до курортите на Червено море
За да съживи туризма, Египет създава нискотарифна авиокомпания
Снимка: под лиценза на creative commons

В Египет обсъждат начини за излизане от кризата в туристическия сектор. За тази цел египетските министри на туризма и авиацията посетиха Хургада, където проведоха редица срещи с местната туристическа индустрия.

Според местната федерация на хотелиерите, ситуацията е просто критична. Например в Марса Алам са затворени повече от 70 хотела; в началото на февруари курортът разполага с 8 хотела, чиято заетост не надвишава 30%.

Според хотелиерите в Хургада основният фактор за завръщането на туристите е достъпният транспорт. Поради това беше предложено да се разшири географията на полетите на EgyptAir маршрутите до Хургада както в страната, така и в чужбина. По-специално става дума за стартиране на директни полети от Александрия, както и редовни полети на EgyptAir от Германия, Италия и други страни.

Според египетското министерство на гражданската авиация, работата в тази посока вече е в ход. По този начин Air Cairo вече лети по маршрути, свързващи градовете на Германия с Хургада и Шарм ел Шейх.

Планирано е през сезон 21/22 да има още по-бюджетен транспорт от Европа до курортите в Червено море: EgyptAir създава своя собствена нискотарифна авиокомпания. Очаква се нискотарифната авиокомпания да започне да работи през зимния сезон 21/22 и ще може да се конкурира с чуждестранни чартърни авиокомпании.

Експерти от туристическата индустрия припомнят, че разговори за създаването на авиокомпания в Египет, специализирана в чартърни превози, е имало и преди. Проектът обаче изисква значителни инвестиции. Сега те изглежда са намерени. 

Според източници основата на флота на бъдещата египетска нискотарифна авиокомпания, базирана на EgyptAir, може да бъде самолети, които поради намаляването на чуждестранната маршрутна мрежа не се използват от главния превозвач.

Например, това може да е B737-800 (144 места) или по-големият B777-300 (350 места). През последните 1-2 години EgyptAir залага на самолети от семейство Airbus: например A320-NEO лети по маршрута Кайро-Москва-Кайро. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
- Месо ядеш ли? - Не. - А риба? - И риба не ям. - Вегетарианец ли си? - Не, пенсионер съм...
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...