В Египет обсъждат начини за излизане от кризата в туристическия сектор. За тази цел египетските министри на туризма и авиацията посетиха Хургада, където проведоха редица срещи с местната туристическа индустрия.
Според местната федерация на хотелиерите, ситуацията е просто критична. Например в Марса Алам са затворени повече от 70 хотела; в началото на февруари курортът разполага с 8 хотела, чиято заетост не надвишава 30%.
Според хотелиерите в Хургада основният фактор за завръщането на туристите е достъпният транспорт. Поради това беше предложено да се разшири географията на полетите на EgyptAir маршрутите до Хургада както в страната, така и в чужбина. По-специално става дума за стартиране на директни полети от Александрия, както и редовни полети на EgyptAir от Германия, Италия и други страни.
Според египетското министерство на гражданската авиация, работата в тази посока вече е в ход. По този начин Air Cairo вече лети по маршрути, свързващи градовете на Германия с Хургада и Шарм ел Шейх.
Планирано е през сезон 21/22 да има още по-бюджетен транспорт от Европа до курортите в Червено море: EgyptAir създава своя собствена нискотарифна авиокомпания. Очаква се нискотарифната авиокомпания да започне да работи през зимния сезон 21/22 и ще може да се конкурира с чуждестранни чартърни авиокомпании.
Експерти от туристическата индустрия припомнят, че разговори за създаването на авиокомпания в Египет, специализирана в чартърни превози, е имало и преди. Проектът обаче изисква значителни инвестиции. Сега те изглежда са намерени.
Според източници основата на флота на бъдещата египетска нискотарифна авиокомпания, базирана на EgyptAir, може да бъде самолети, които поради намаляването на чуждестранната маршрутна мрежа не се използват от главния превозвач.
Например, това може да е B737-800 (144 места) или по-големият B777-300 (350 места). През последните 1-2 години EgyptAir залага на самолети от семейство Airbus: например A320-NEO лети по маршрута Кайро-Москва-Кайро.