От 1 януари отпада задължението на работодателите да уведомяват държавата за това, че условията на труд в предприятията им не са се променили, напомня Главната инспекция по труда. Това напомня ведомството, тъй като фирми продължават да подават декларацията.
Отпадането на декларацията стана със законодателни промени, обнародвани в бр. 97 на Държавен вестник от 5.12.2017 г., като част от изпълнението на програмата на правителството за намаляване на административната тежест за бизнеса и гражданите. От началото на годината е заличена и административната услуга на инспекцията за подаване на уведомленията, поради което подадените такива от началото на годината ще бъдат приемани само за сведение.
Остава задължението да бъдат подавани декларации от новосъздадени предприятия, както и от предприятия, при които към 31 декември на предходната година има промяна в обстоятелствата, подлежащи на деклариране. Декларациите се подават в териториалната дирекция "Инспекция по труда" по адреса на регистрация на предприятието до 30 април.
На сайта на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда", в рубриката "Административно обслужване", https://www.gli.government.bg/page.php?c=9, са публикувани подробни указания за попълването и подаването на декларацията, включително и по електронен път. За улеснение на потребителите е публикувано и видео за конфигуриране на Java за работа в портала за електронни административни услуги на ведомството.