КЗП: Офертите за Коледа и Нова година не винаги са като по картинките

18.10.2019 | 10:55
по статията работи: econ.bg
Председателят на КЗП посъветва хората да не се поддават лесно на съдържащи известна преса анонси като например „остава само още една свободна стая“, „в момента още десет потребителя разглеждат тази оферта“ и т.н.
КЗП: Офертите за Коледа и Нова година не винаги са като по картинките
Снимка: Пресцентър на КЗП

Сега е точното време да помислим за резервациите за посрещането на Коледа и Нова година. Оферти има много и най-разнообразни. Невинаги те са толкова действителни и красиви, колкото изглеждат картинките и описанията, особено на предлаганите в интернет пакетни пътувания. Затова е много важно внимателно да ги проучим отрано, препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в Сутрешния блок на БНТ. 

„Да направим съпоставки, да потърсим в регистрите на Министерството на туризма за туроператорите и категоризираните туристически обекти – дали действително това, което се предлага на нашето внимание, съответства на това, което законът изисква, за да сме спокойни, че наистина получаваме срещу своите пари онова, което трябва да получим“, посочи Маргаритов. 

Председателят на КЗП посъветва хората да не се поддават лесно на съдържащи известна преса анонси като например „остава само още една свободна стая“, „в момента още десет потребителя разглеждат тази оферта“ и т.н. „Това може да бъде трик, без да е нелоялна търговска практика, тъй като е възможно да има изрична уговорка, че въпросното място за настаняване не се предлага единствено в тази платформа, а тя предлага само определен брой стаи, които наистина може да са на изчерпване“, коментира Маргаритов. Той добави, че целта на този подход е клиентът да вземе решение, без да е направил достатъчно обстоен маркетинг, за да е сигурен, че предложението действително е най-изгодното. 

Обикновено пакетните предложения за Коледно-новогодишните празници съдържат доста допълнителни услуги, обърна внимание председателят на КЗП. „От безплатните СПА услуги в хотелския комплекс до празничната програма с изпълнителните, които ще присъстват на тържеството и т.н. Понякога обаче потребители са се оплаквали при нас, че уж това би трябвало да е включено в цената, но се налага впоследствие да бъдат заплащани допълнителни суми за тези „екстри“, но това е нелоялна търговска практика“, заяви той. 

По повод резервациите за 8 декември Маргаритов каза, че някои хотелиери или туроператори решават, че ще могат да си спестят част от услугите, които по принцип предлагат в съответните места за настаняване, защото става дума за големи весели компании, които невинаги са чак толкова претенциозни. „В никакъв случай това не трябва да бъде така, защото студентите си плащат и трябва да получат всички задължителни атрибути от едно място за настаняване, което да речем е категоризирано като тризвезден хотел – към такива обекти най-често се насочват студентите за изкарването на празниците“, категоричен бе председателят на КЗП, който настоя при проблем веднага да се реагира. „Имахме конкретни случаи през минали години, при които бързата реакция доведе до там, че на момента бяха решени проблеми. Например, с недостатъчно добре отоплени стаи, с опити да бъдат настанени повече хора в една стая“, припомни той.    

„Понякога в резултат на проверките, които се извършват на място, процедурата е по-дълга. Но тук вече говорим за налагане на санкции, за произнасяне на Комисията за наличие на нелоялна търговска практика, глоба за търговеца. Когато говорим за бързата реакция обаче, най-важното е да се помогне на потребителите-туристи да получат компенсация, която може да бъде под формата на възстановяване на част от платените средства за почивката, предоставяне на допълнителна услуга, която първоначално не е била включена в пакета, но е удовлетворяваща потребителите и т.н.“, обясни Маргаритов. 

Димитър Маргаритов разясни и правата при проблеми с пакетни пътувания на туроператори. „Има важни срокове, които са в полза на потребителите. Не може две седмици преди началото на пътуването да се променя цената и десетина дни преди тръгването да се променят съществените елементи в него – места за настаняване, транспортни средства, предвидени посещения на туристически атракции и т.н.“, даде пример той. „Ако обаче потребителят не може да замине поради свои причини, има вероятност да изгуби част от платените средства, тъй като туроператорът вече е ангажирал съответните хотели и тази причина не е достатъчно извинителна“, обърна внимание Маргаритов. И добави, че във всички случаи комуникацията е много важна, за да се уточняват дори и в движение възникнали проблеми и възможни варианти за оперативното им решаване.  

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...