Министерството на финансите предлага да отпадне задължението на гражданите да уведомяват писмено съответното община, когато се прекрати регистрацията на превозното средство. В момента собственикът е длъжен да представи на общината документ за това от компетентен орган. Министерството предлага това да отпадне, тъй като данните се съдържат в регистъра на пътните превозни средства, поддържан от Министерството на вътрешните работи, и проверката може да се автоматизира.
С това предложение се цели да се облекчи административната тежест за собствениците и за общинските служители, като данните за пътното превозно средство ще се предоставят автоматизирано от регистъра на пътните превозни средства, мотивира предложението си министерството, оглавявано от Владислав Горанов.
Текстът е записан в проект за промени в Закона за корпоративното подоходно облагане, оповестен за обществено обсъждане. В него по традиция са включени предложения, които се отнасят до други нормативни актове.
С друго изменение се предлага при ползване на данъчните облекчения за деца с увреждания и за лични вноски за осигурителен стаж при пенсиониране да отпадне задължението към годишната данъчна декларация да се прилага копие на валидно решение на ТЕЛК/НЕЛК и копия от документи, удостоверяващи направените вноски. Националната агенция за приходите (НАП) разполага с достъп до регистър "Единна информационна система на медицинската експертиза", поради което прилагането на копие от решението на ТЕЛК/НЕЛК не е необходимо. Не е необходимо да се прилагат и копия от документи за направените осигуровки, тъй като те се правят в НАП, е записано в мотивите към проекта
Предлага се още да отпадне декларирането от страна на предприятия и на самоосигуряващи се в справката за изплатени доходи наградите във вид на допълнителна игра и предметните печалби с незначителна стойност - до 100 лв., които са необлагаеми. Предвид малкия им размер съществуващото изискване да се подава информация за тях, когато годишният им размер превиши 5 хил. лв., е неизпълнимо и не се прилага на практика, се посочва в мотивите към предложението.
С други текстове в случаи, при които е невъзможно определянето на данъка при придобиване на имущества, се предлага възстановяване на предишни разпоредби, е записано в проекта. Съгласно старите разпоредби при безвъзмездно придобиване на имущества, различни от недвижими имоти, ограничени вещни права върху недвижими имоти и моторни превозни средства, се предвижда да се подава данъчна декларация за облагане с данък. В тези случаи в общината ще има информация за придобитото имущество, като органите по приходите ще могат да определят данъка и да упражняват контрол.
Предвижда се при наличие на основания за ползване на данъчно облекчение собствениците на автобуси, извършващи обществен превоз на пътници по редовни автобусни линии в градовете и в слабонаселените планински и гранични райони, които се субсидират от общините, да уведомяват общината, като подават данъчна декларация в двумесечен срок от настъпване на обстоятелствата.
Във връзка със започване на реалното функциониране на Единната система за туристическа информация се предлага промяна в начина на определяне на туристическия данък за календарния месец. В проекта е записано, че това ще става въз основа на данните за броя на предоставените нощувки през календарния месец, съдържащи се в Единната система за туристическа информация. Обменът на данните между системата, поддържана от Министерството на туризма, и общините се предвижда да се осъществява с посредничеството на системата за обмен на информация, поддържана от Министерството на финансите.