Засилен интерес към инициативата “Достъпно за вас” имали магазини, които които продават нехранителни стоки - например козметика, облекла, домакински уреди и други, съобщава в. “24 часа”.
Първоначалният обхват на идеята включва хранителните вериги, които да поддържат възможно най-ниски цени на 15 продукта, които са част от малката потребителска кошница.
Идеята е това да става в рамките на промоции, като всяка верига да определя колко време да продължат и да се ангажира да разгласи по подходящ начин цените. В четвъртък се проведе среща в икономическото министерство с представители на веригите, за да бъдат уточнени всички детайли, самата кампанията ще стартира от ноември и ще продължи 8 месеца.
“Получихме желание от вериги за нехранителни стоки, които искат да се включат, сред тях има такива за козметични и фармацевтични продукти. Програмата ще стартира с фокус хранителни стоки, но не искаме да я ограничаваме. Всеки търговец сам определя цената, на която ще предлага съответната стока", коментира пред Би Ти Ви икономическият министър Богдан Богданов.
Той обясни, че другата възможност била налагане на определени лимити, например при надценката. “Заедно с бизнеса правим пакет с 9 групи - “Хляб и зърнени храни”, “Месни продукти”, “Млечни продукти”, “Плодове и зеленчуци” и други, за да обхванем всички необходими съставки за здравословен начин на живот. Грубо са около 50 продукта от малката потребителска кошница. Искаме да има по два или три, които всяка седмица да се предлагат на възможно най-добрата цена. Ако пазарът иска да се базира на конкуренция, нека това е базата”, посочи Богданов.
Идеята е инициативата да се разшири и към регионалните вериги в по-малките градове. Продуктите на наски цена бъдат обозначени с символ “кошничка”. Освен тези, които ще бъдат включени, участниците в инициативата няма да имат ограничения да предложат и други”, поясни Богданов.