"Зеленият" бизнес ще промени света 4

24.10.2012 | 18:10
по статията работи: Теодора Пенева
92% от младите професионалисти искат да работят за екологично-отговорна компания. 85% от потребителите са готови да променят навиците си, за да направят света по-добър
"Зеленият" бизнес ще промени света

Знаете ли, че 35% от потребителите по света са склонни да харчат повече за „зелени“ продукти и предпочитат компаниите, които щадят околната среда? Най-вероятно да, особено ако и вие попадате в тази извадка. Още по-голям е шансът да сте сред 92-та процента от млади професионалисти в световен мащаб, които биха искали да работят за екологично-отговорна компания.

Когато статистиката е категорична, няма място за съмнение – клиентите по цял свят са готови да посрещнат различните промени, които поставената под все по-голям риск околна среда изисква от обслужващите ги компании. Същото важи и за техните служители.

В последните години корпоративната политика на отделните фирми в глобален мащаб постепенно израстна от единични „зелени“ прояви към устойчиво ориентирано към опазването на околната среда поведение. В момента бизнес мениджърите са поставени пред ново предизвикателство – да намерят правилните начини да използват за целите си най-ценния си ресурс – своите служители.

Това са само част от тенденциите, изведени в рамките на провелия се днес Green HR Forum 2012, на който Econ.bg беше медиен партньор*. Мащабното събитие използва опита на експерти, обвързани по различен начин с проблемите на околната среда и с устойчивото развитие на „зелено“ ориентирания бизнес. Организатор беше фирма Cleantech Bulgaria, част от Cleantech Community – онлайн платформа, която осигурява комуникацията между заинтересованите среди в сферата на екологичните технологии и устойчивото развитие, предлагайки конкретни решения на най-разпространените проблеми в този контекст. Съорганизатор беше консултантската фирма в сферата на екологията Go Green Communications.

Форумът беше разделен на четири панела, в рамките на които поканените експерти споделиха с присъстващите своя опит. Катрин Барбър, шарже д'афер на дипломатическата мисия на Кралство Великобритания в София, представи опита на английското външно министерство и на английския бизнес като цяло по разглежданите проблеми. На Острова, например, е все по-популярно въвеждането на гъвкаво работно време във фирмите или директно на работа от дома – това спестява време, пари и енергия.

В първия дискусионен панел - „Да бъдем зелени – връзката между бизнеса и околната среда“, участниците имаха възможност да чуят две гледни точки по темата – тази на големите корпорации в лицето на технологичния гигант HP и на неправителствените организации в лицето на Глобалния договор на Организацията на обединените нации (ООН). Зорница Янкова, мениджър "Човешки ресурси" на Hewlet Packard в България, разказа за „зелената“ политика на компанията, изразяваща се в различни инициативи. От своя страна Марина Стефанова, изпълнителен директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, сподели какви са били предизвикателствата на дейността на организацията през предходната 2011 г.

Вторият дискусионен панел беше на тема „Корпоративна комуникация и устойчиви HR практики“. Лектори в него бяха Дору Драгомир, управляващ партньор в международната HR консултантска компания InnerLook – гост на събитието от Румъния, както и Радина Ралчева, основател на Go Green Communications.

Двамата експерти се обединиха около тезата, че онова, което свързва понятията „зелена“ политика и HR („човешки ресурси“), е промяната. А именно промяната, която всеки отговорен към средата си мениджър трябва да предприеме в политиката си и – по-трудното – която трябва да внедри сред служителите си. Друго, което трябва да знаят ръководителите на екипи, е, че т. нар. "зелени" длъжности са всъщност... всички длъжности – всяко едно работно място съдържа предпоставки да бъде „зелено“ - ние само трябва да знаем как да ги използваме.

В третия панел на форума коучингът беше представен като подход за устойчивост в организациите, а в четвъртия бяха дискутирани иновативни практики в областите на професионалното образование и обучение и на подбора на персонал.

И накрая, още малко факти, които подкрепят всички тези тенденции – според друго глобално проучване 85% от потребителите по света потвърждават, че ще променят консуматорските си навици и избора на марки, които купуват, за да направят света едно по-добро място.

Какъв е изводът? Ние, потребителите, сме готови да посрещнем новия стопански модел - „зеления“. Така че всичко е в ръцете на компаниите и особено на тези с по-солиден финансов капацитет. Пожелаваме им успех и се надяваме да не ни разочароват.

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 05.06   70 г. – Тит Флавий Веспасиан и предвожданите от него римски легиони пробиват средната стена на Йерусалим в Обсадата на Йерусалим. 1305 г. – Бертран де Го е...