Във време на световна икономическа криза въпросът за държавната подкрепа на експорта става много актуален, тъй като финансовите постъпления от него стимулират икономическия растеж. Разбира се, съответните институции полагат максимални усилия продукцията на българските компании да се реализира на външните пазари. Тяхната дейност се изразява във формиране на благоприятна юридическа база за износителите, в насърчаване на производителите чрез различни държавни мерки, в организация на делови срещи с бизнесмени от други страни, съпътстващи официалните визити на държавните ръководители и т.н.
Въпреки това подобни усилия на правителството са насочени главно върху протекция при сключването на договори с общодържавно значение, което е напълно естествено. В тази икономическа реалност в България развиват дейност и много малки и средни предприятия, чийто приоритет също е търсенето на бизнес партньори в чужбина. С развитието на онлайн технологиите установяването на контакти с контрагенти от други страни вече е лесноосъществимо, тъй като през интернет днес работят повече от 2 милиарда потребители.
Може да се спори по отношение на достъпността на тази аудитория. Към днешна дата, в съответствие с данните на международната анализаторска компания Netcraft, в света функционират повече от 200 милиона сайта, които предоставят на потребителите повече от един трилион страници с информация.
По какъв начин предприятието да се ориентира в това безкрайно море от информация? Как да избере именно тази онлайн площадка, която реално ще им помогне да намери партньори в чужбина?
Решение на този въпрос предлага международна търговско-информационна система All.Biz.
Първо, структурата на многоезиков каталог позволява на потребителя да въведе информация за стоки (услуги) на родния си език и да гарантира нейната видимост едновременно в различни държави на 26 езика.
Второ, подреждането на съдържанието за различните държави посредством стокови групи позволява на посетителите да разглеждат информация за продукцията във всички страни на родния си език, без да излизат от рамките на стоковата група.
Трето, структуратата на аудитория на ресурса по континенти и държави осигурява постоянен поток от нови потенциални купувачи на българските стоки. Като резултат от това в Топ 500 от най-посещаваните сайтове в света според данните на Google AdPlanner, All.Biz заема 415 място.
През май 2011 г. международната компания All.Biz отвори свой офис в България. По този начин решително подкрепи клиентите на ресурса в страната. След откриването на офиса българските износители ежедневно засвидетелстват своето доверие, като активно се регистрират в онлайн-каталога на портала. Успешното сътрудничество със системата All.Biz осигурява на предприятията в страната множество писма и стокови заявки, пристигащи от цял свят. За една година към българските компании-участници в каталога All.Biz са поcтъпили повече от 15 000 писма от 122 държави по света. Разбира се, тяхното участие в ресурса е отлична възможност да установят нови делови отношения с компании от различни континенти. В резултат на тези контакти да сключат нови договори, да се увеличи стоковият оборот, а съответно и приходите.
По такъв начин електронните многоезикови пазари са ефективен инструмент за разширяване на географията и структурата на експорта. Друга важна индикация за тази ефективност е масовото включване на средни и малки предприятия в областта на външноикономическа дейност.
All.Biz предоставя нови възможности за всяко едно българско предприятие, а също така засилва присъствието на България на стоковите пазари по света като цяло.
All.Biz (www.all.biz) е международен електронен пазар на стоки и услуги на 26 езика. Аудиторията на проекта включва повече от 247 милиона посетители годишно.
Той обединява стоковите пазари на 67 държави, съдържа структурирана информация за около 15 милиона стоки и услуги от повече от 1 000 000 компании по целия свят.
Днес официални преставителства на международната компания All.Biz се развиват активно в 20 страни по света: Румъния, Русия, Беларус, Украйна, Казахстан, Молдова, Полша, Индия, Виетнам, Аржентина, Бразилия, Турция, България, Китай, Чили, Перу, Египет, Азербайджан, Узбекистан, САЩ.
*Информация на партньор на Econ.bg