4 съвета за тези, които избират платформа за електронна търговия*

17.09.2012 | 12:30
по статията работи: Лили Бончева
Изборът на B2B ресурс, който да е ефективен в развитието именно на вашия бизнес, е лесен, когато имате малко повече информация по въпроса
4 съвета за тези, които избират платформа за електронна търговия*

 

Да предположим, че вече сте оценили всички предимства на международната електронна търговия, но все още се затруднявате в избора на B2B ресурс, който да е ефективен в развитието именно на вашия бизнес.

Ето няколко професионални съвета, които ще ви помогнат при вземане на правилното решение.

1. Изберете платформа с висока посещаемост

За да намерите и сравнете данните за аудиторията на В2В ресурсите, можете да използвате помощта на световноизвестните статистически системи като Alexa.com. Високата посещаемост е показател не само за успеха на виртуалната търговска площадка. Интензивният поток на посетители от различни страни и континенти в В2В платформата е залог за това, че Вашият продукт ще бъде забелязан и купен. Съвременните В2В системи с висока посещаемост имат много добра оптимизация в търсачките, такива портали филтрират случайната аудитория. Техните посетители са потребители, заинтересовани от определени стоки и услуги, т.е. потенциални партньори готови да купуват. Следователно, за да се получат бързи резултати, препоръчително е да се работи с платформи, които са минали своя път на развитие и вече функционират като един голям ефективен механизъм.

Също така ви съветваме да обърнете внимание на количеството компании и публикуваните стоки и услуги в каталога, защото и това не е маловажен показател за ефективността на В2В платформа.

2. Залагайте на международни многоезикови търговски платформи

Ако целта на вашата компания е да увеличи обема на продажбите и разширяване на износа, то регистрацията й в национален В2В каталог ще бъде неефективна. Статистиката сочи, че 80–90 % от активната аудитория на локален ресурс се състои от населението на конкретната държава. Регистрирайки се в такъв каталог, вие ще привлечете вниманието на вътрешните партньори, но едва ли ще помогне на Вашия бизнес да заеме надеждни позиции на международно ниво. За развитието на износа трябва да изберете един голям международен многоезичен ресурс. Търговските предложения, поместени в каталога на такъв ресурс, ще се показават на няколко езика, а това означава, че най-бързо те ще се позиционират в резултатите на глобалното търсене. Потребител от която и да е страна ще намери продуктите на вашата компания на своя роден език. Вашата продукция със сигурност ще започне да усвоява нови пласментни пазари. Впрочем, Alexa.com също предоставя данни за географията на потребителите във всеки популярен ресурс. По този начин можете да проверите как е представена аудиторията от интересуващия Ви регион на съответния портал.

3. Не забравяйте конкуренцията

На реалния пазар, както и в мрежата, има сериозна конкуренция между производителите. Така например, в някои азиатски електронни каталози нараства броят на офертите от производители на евтина продукция от Китай. Тук изключителната оферта губи шанса си да бъде забелязана сред хиляди подобни. При това стойността на продуктите от китайските "електронни конкуренти" е относително ниска, принуждавайки другите участници на електронния пазар да продават на по-ниска цена от производствената. За щастие, съществуват международни електронни каталози, които не са монополизирани от национални производители. Ние сме сигурни, че именно тях трябва да изберете.

4. Следвайте вашите бизнес цели

Не забравяйте, че платеното участие дава значително много преференции пред безплатното. Изберете регистрационен пакет в съответствие с вашите нужди. Днес предложенията от електронните каталози могат да удовлетворят всеки предприемач. Като правило, платените регистрационни пакети в търговските В2В платформи са вече готов маркетингов план, създаден с цел ефективност. Пакетът включва възможността за създаване на уникално URL- име на Вашата компания, извеждане на Вашите стоки и услуги в първите редове на световните търсачки, както и подобрено позициониране във вътрешния продуктов каталог на B2B системата. Например, ако искате да продавате своите стоки само в Латинска Америка, то съвременният В2В ресурс ще ви приложи специални инструменти, за да таргетира вашето търговско предложение по географски признак.

Подобен сайт, който отговаря на всички изброени по-горе параметри, е международната търговска В2В площадка ALL.BIZ (www.all.biz). Ресурс с годишна аудитория от 247 млн. потребители в топ 500 на най-посещаваните сайтове в света. Цялата информация, поместена в каталога ALL.BIZ, се показва на 26 езика, което прави предложенията на компаниите-учасници достъпни за потребителите от всеки континент. Системата има добре установен механизъм на работа и отлично структуриран каталог. Обмислени са и методите за насочване на продукцията до целевия потребител. Силата на ALL.BIZ днес е преодоляването на езиковите и териториалните бариери. В заключение: важно е, че международната търговска платформа е електронене пазар, където няма монопол на националните производители.

*Информация на партньор на Econ.bg

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...