Банките на бъдещето – виртуални, невидими

25.10.2016 | 15:05
по статията работи: econ.bg
Цифрови персонални помощници ще анализират ежедневната финансова дейност на потребителя и ще извършват вместо него рутинните операции
Банките на бъдещето – виртуални, невидими
Снимка: под лиценза на creative commons

Развитието на няколко ключови технологии ще доведе до коренна промяна в банкирането. Потребителите ще престанат да изпълняват самостоятелно повечето рутинни операции, сочи анализ на консултантската компания KPMG, цитиран от TechNews.bg.

Промените ще бъдат обусловени от развитието на анализа на потребителски данни, високоскоростния интернет, изкуствения интелект и виртуалните помощници. KPMG описва концепция за "невидимо банкиране” – потребителите и банките ще взаимодействат чрез виртуални интерактивни системи.

Посредник в това взаимодействие ще станат цифровите персонални помощници, които анализират ежедневната финансова дейност на потребителя и извършват вместо него рутинните операции по заплащане на услуги, както и управлението на банковите сметки.

KPMG счита, че развитието на системите за анализ на данни, високоскоростния интернет, гласовата идентификация, изкуствения интелект и облачните технологии ще доведе до появата на "добре информирани виртуални помощници” (Enlightened Virtual Assistant – EVA).

Като пример, анализаторите разглеждат ситуация, в която банковият депозит на клиента е към края си и EVA, анализирайки неговите навици и финансови предпочитания, предлага подходящ вариант за влагане на парите. Помощникът може да подбере депозит с по-висока лихва, за най-удачния срок и в банка от определена категория.

Друг пример, извън банкирането, е работата на виртуалния помощник в сферата на "интернет на нещата” (IoT). Анализирайки разходите и начина, по който човек прекарва времето си, асистентът може да алармира за нездравословно хранене или за недостатъчна физическа активност. След това, с разрешение на клиента, EVA може да го запише на курс по йога. Асистентът също така ще определи кое е най-удобното време за посещение на курсовете и ще се погрижи за плащането.

KPMG стига до извода, че банките, които не отделят достатъчно внимание на развитието на технологиите, могат да загубят много клиенти. Най-интересното при този модел на развитие е изчезването на цели звена от традиционната банка – кол центрове, помощни подразделения, многочислени екипи и др., а това може да бъде твърде болезнено.

Банките следва да вземат пример от технологичните компании, които инвестират 10-20% от своите печалби в изследвания и разработки (R&D). За сравнение, при финансовите институции този показател е само 1–2%, отбелязват анализаторите.

Традиционните банкови клонове няма да изчезнат напълно към 2030 г. Навярно ще останат няколко играчи, за които класическият модел ще се превърне в нещо от рода на фирмен стил, но той вече няма да бъде масов в банковия сектор.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 04.11   1429 г. – Арманяк-бургундска гражданска война: Жана д'Арк освобождава Сен Пиер льо Мутие. 1501 г. – Катерина Арагонска (по-късно първа съпруга на Хенри VIII)...