Пет от най-големите имена на американския бизнес се обединиха, за да ускорят разработването и употребата на пластмаса, получавана на растителна основа, съобщава агенция
"Ройтерс".
Компаниите, които влизат в начинанието, са Coca-Cola, Ford Motor, H.J. Heinz, Nike и Procter & Gamble.
Обединението ще насочи своите усилия върху получаването на годна за търговски нужди и съобразена с принципите на устойчивото развитие „пластмаса“. Новият продукт ще е направен на базата на
растителни материали, като ще бъде намалена употребата на изкопаемите горива.
Идеите за бъдещия материал са вдъхновени основно от „растителната“ бутилка на Coca-Cola – компанията вече отчасти е намерила начин да използва захарна тръстика при
направата на някои свои опаковки.
Heinz вече ползва по лиценз технологията на производителя на газирани напитки и прилага новия материал при изработката на определени видове бутилки за кетчуп.
Остава компаниите да убедят еколозите, че действително се грижат за околната среда, а не ѝ нанасят допълнителни вреди с нововъведения. Досега поне от Coca-Cola уверяват, че за
добива на етанол ползват захарна тръстика от плантации в Бразилия, които са далече от дъждовните гори. Освен това фирмата твърди, че полага усилия да добива захар и от растителни отпадъци.
Всички корпорации в новата групировка в момента масово ползват пластмасите PET, или полиетилен терефталат, като освен при бутилките материалът намира приложение и при
производството на дрехи, обувки, автомобилни части, килими и др.