"Не е възможно", категорични са били германски автомобилни производители, когато преди няколко години проф. Зудхансху Рай им е разказал за проекта, по който работи - най-евтината кола в света. Това сподели самият той на конференция “Иновациите: Двигател на икономическия растеж”, на която Econ.bg е медиен партньор.
След три години проектиране тази кола става е факт. Представеният от индийската компания Tata Motors през 2009 г. автомобил Tata Nano струва скромните 2000 долара.
Nano e симпатична градска кола с четири врати.
Автомобилът с форма на яйце обаче не се приема много радушно от потребителите на родния индийски пазар. Продадени са едва 229 157 бройки от юли 2009 г. до април 2013 г., като през март тази година продажбите отчитат спад от 86% спрямо същия месец на 2012 г.
Защо индийците не си падат по евтиния Nano? В страна като Индия да си купиш автомобил е знак за престиж. Това е признак, че семейството се измъква от бедността и влиза в средната класа, обясняват анализаторите от “Блумбърг”. Кола, която струва колкото скутер, не създава желания имидж пред съседите и колегите.
Индийците предпочитат изобщо да нямат кола, вместо да имат евтина. Е, явно понякога твърде евтино не на хубаво.
Въпреки това Рай не счита проектът за провал, а напротив - сочи го като пример за успешна иновация.
“Заровете съществуващите идеи. Ползвайте натрупаните знания, но не бъдете роби на миналото. Само така се осъществяват новаторските идеи”, казва Рай.
Вие бихте ли си купили най-евтината кола в света? Разгледайте нашата ГАЛЕРИЯ и преценете!