Обаждаме се до тел. 112 през вайбър и скайп

17.12.2019 | 10:50
по статията работи: econ.bg
Концепцията предвижда да се осигурява и локализацията на повикващия чрез засичане на клетката, в която се намира телефонът, от който звъним, включително и за хора със слухови или с говорни проблеми
Обаждаме се до тел. 112 през вайбър и скайп
Снимка: под лиценза на crative commons

Обаждане до спешния телефон 112 чрез платформи като вайбър и скайп и възможност за видеоразговори. Това предвижда новата концепция за развитие на спешния телефон 112, публикувана за обществено обсъждане, пише в. Монитор. В документа се посочва, че се планира изграждането на нова система, тъй като софтуерното поддържане на старата е оставяло и от началото на 2021 година няма да се поддържа от доставчика. Това на свой ред би довело до спиране на услугата. Наред с това сегашната система не позволявала интегрирането на нови и съвременни услуги.

Посочва се още, че тези системи по принцип се базират на достъп само чрез телефон. Сега с развитието на комуникациите, използването на смартфони, въвеждането на 3G/4G мобилен интернет, води до намаляване на гласовите повиквания и до нарастване на текстовите съобщения и видео обажданията. Именно това изисквало и по-гъвкави решения за многоканален достъп до спешния телефон 112 от онлайн платформи за комуникация, включително и за хора със слухови или говорни проблеми.

"Отварянето на комуникацията към визуално ориентирани канали, включително текст и видео в реално време, позволява много по-добра комуникация и по-бърз достъп до ситуационния контекст, като по този начин приемащите обаждането имат по-голяма възможност за по-бързо решение в даде ситуация с оптимизиране на разходи и ресурси", е записано в концепцията.

Ще има възможност за видеовръзка между самия център за спешни обаждания и медиците от линейките.

Концепцията предвижда да се осигурява и локализацията на повикващия чрез засичане на клетката, в която се намира телефонът, от който звъним, включително и за хора със слухови или с говорни проблеми.

Около 70 на сто от спешните повиквания идвали от мобилни телефони, а определянето на точното място можело да отнеме време предвид тревожността на човека, който се обажда. Именно затова ще се въведе услугата за разширено мобилно местоположение AML, като най-минимални ще са разходите за гражданите чрез използване на SMS, чрез който да се предават координатите на местоположението към 112. За целта тези SMS-и трябва да се препращат приоритетно и безплатно от мобилните оператори.

Другите цели, заложени в концепцията, са трансграничен достъп на повиквания, комуникация между европейските спешни центрове и службите за спешно реагиране, обслужване на чуждоезикови обаждания, както и въвеждане на Reverse 112 (системи за масово оповестяване при криза и връзката им със спешния телефон).

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...