Имам ново жилище! Как да организирам преместването?

10.04.2012
по статията работи: Теодора Пенева
Има някои общи правила, спазването на които би ни помогнало да преминем през този етап от нанасянето в нов дом по-безболезнено
Имам ново жилище! Как да организирам преместването?
Снимка: Nationalhomemover.com

Преместването в ново жилище може да ви донесе и положителен опит – то просто не е изживяване, към което повечето хора поглеждат назад. Свързано е със стрес, с разходи и с множество кашони, пълни със стари сметки и с албуми, които никога няма да си пуснете отново. Но ако планирате правилно, вие значително ще увеличите шансовете си за едно по-лесно преместване.

Предлагаме на вашето внимание няколко съвета, които обобщихме на базата на личния си опит и след проучване в интернет за проблемите, на които са се натъквали други хора, преживели преместване:

Преди всичко, определете бюджета си

Разходите по преместването са разнообразни и са подчинени на много фактори – най-вече, дали се местите в обзаведен или необзаведен апартамент.

„Реалната преценка за това колко можете да си позволите да похарчите ще ви помогне да си изградите очакванията за преместването“, съветва Кери Харт, главен маркетинг специалист от компанията, организираща премествания в САЩ Atlas Van Lines.

Затова е много важно предварително да съобразите финансовите си възможности с нещата, от които ще имате нужда, щом предприемете тази сериозна стъпка. Преценете кои от тях ще закупите сега и кои ще са ви нужни на по-късен етап. Сметнете каква част от заделените за това средства ще бъдат похарчени за директни покупки и каква – за услуги. Не пренебрегвайте и транспортните разходи.

Решете дали да наемете помощ

В някои западноевропейски държави наемането на специална фирма, която да ни помогне с преместването, е много разпространена услуга. У нас тази услуга се свежда по-скоро до това да си платим, за да ни пренесат мебелите и другите по-тежки и обемни вещи. Разбира се, ние прибягваме до нея, само когато нямаме възможност да направим това със собствения си автомобил.

Вариантите са няколко. Може би най-популярният от тях е наемането на хамали – това става по каталог или чрез ровенето из обяви в съответните секции. Със същия успех можете да платите на познат с по-голям автомобил или да помолите близък приятел. Друга опция е използването на фирмено превозно средство от компанията, в която работите.

За да изберете подходящата за вас възможност, трябва да вземете под внимание няколко неща. Например, дали се местите в рамките на града или извън него. Освен това, ако се местите заради работата си, е възможно фирмата да поеме част от разходите ви.

Направете опис на всички свои вещи

Това е необходимо по две причини. От една страна, за да знаете точно какво имате, преди да тръгнете, и така да бъдете сигурни, че то ще бъде там и когато пристигнете.

Също така, ако направите снимки на имуществото си, това ще ви помогне по-лесно да планирате обзавеждането на новия си апартамент. Така ще улесните и хората, които ви помагат с преместването на мебелите – ще можете веднага да им кажете къде е приблизителното място на всяко нещо.

Направете стриктен подбор

Опаковайте само това, от което наистина ще имате нужда в новото жилище.

Преместването е идеален повод за пролетно почистване“, обяснява Дженифър Дюбоа, директор на онлайн съветника по преместване Moving.com. „Разгледайте всичките си притежания и подарете, продайте или изхвърлете това, което не ви трябва. Колкото по-малко имате за опаковане и за пренасяне, толкова по-лек ще бъде денят на пренасянето“.

Опаковайте пестеливо и предвидливо

Поразровете се из шкафове и килери – преместването е моментът, в който всички прибирани по милост кутии и неактуални вестници, както и старателно събираните по-малки и по-големи торби, влизат в употреба. Постарайте се да използвате целия си наличен „инвентар“, преди да закупите специален за тази цел.

Не пренебрегвайте помощта от приятел

Да се възползваме от тази възможност е характерно за почти всяко преместване. Включете приятелите си в основните планирани дейности. Те могат да помогнат при опаковането и разчистването, както и при натоварването на вещите ви в превозното средство, в случай, че предварително не сте платили на друг за това.

Ако разпределите правилно работата, тя може да отнеме много по-малко време от предвиденото и дори да се окаже приятна. Междувременно, съветват от E-how, включете графата „пица и бира“ в бюджета по преместването.

Разни хора, разни премествания

Независимо обаче дали използвате приятели, фирма или правите всичко сами, най-важното нещо, което трябва да запомните, е, че няма категорично правилен или категорично грешен начин да се преместите. Търси се единствено начинът, който в най-голяма степен ще ни спести средства и главоболия.

"Всеки е различен, различно е и всяко преместване", обобщава философски Харт. "Ако сте достатъчно наясно с очакванията си, можете да вземете най-добрите решения за себе си".

Оцени статията:
3.38/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...