Как да рекламираме успешно в социалните мрежи

20.03.2018
по статията работи: econ.bg
През последните години социалните мрежи и най-вече Facebook се превърнаха в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми
Как да рекламираме успешно в социалните мрежи
Снимка: БГНЕС

През последните години социалните мрежи и най-вече Facebook се превърнаха в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми. Огромната аудитория, добрите възможности за таргетиране, както и достъпните цени ги направиха предпочитан рекламен инструмент и все повече фирми от всякакъв мащаб и от всички браншове ги включват в маркетинговите си миксове.

„Поради своята достъпност, Facebook рекламата придоби огромна масовост. Това, че всеки може лесно да си създаде страница или да стартира кампания в тази социална мрежа, обаче не означава, че всяка кампания е успешна. Доброто познаване на нейните принципи на работа, както и на собствената аудитория е от ключово значение за крайния успех“ - обяснява по този повод Борислав Айтов, управител на агенцията за дигитален маркетинг Beshared. По-долу ще откриете механизми и принципи за ефективно рекламно присъствие в социалните мрежи, подбрани от него и неговите колеги.

Таргетиране на аудиторията

Facebook предлага уникални възможности за таргетиране на нашата аудитория – по възраст, пол, семейно положение, локация, език и други показатели. Всичко, което трябва да направим, е да се възползваме от тези възможности на социалната мрежа. Можем също да дефинираме потребителите според техните специфични интереси, достигайки точно до онези от тях, които се интересуват от нашата дейност. Ако пък имаме повече от една целева аудитория, можем да изпращаме различни послания и съдържание до всяка от тях. „Възможностите за прецизно таргетиране са едно от най-големите предимства на Facebook и препоръчвам на всеки, който се занимава с маркетинг в социалната мрежа, да се запознае много обстойно с тях преди да стартира своята кампания“ - добавя още Георги Талов от Beshared.

Качествена визия

Всеки детайл от визуалната идентичност на една корпоративна страница или кампания в социалните мрежи може да е от значение – от профилната снимка, през фона и останалите елементи от оформление на страницата, до изработването на рекламните изображения. Понякога дори визията на социалните профили на ръководителите и служителите на организацията може да има важно значение за начина, по който публиката я възприема. Затова е препоръчително да се използват услугите на професионален дизайнер и да се подходи с необходимото внимание към начина, по който ще изглеждат фирмената страница и кампании.

Качествено съдържание

Всичко в социалната мрежа се отнася до съдържанието, а последните промени, които тя обяви неотдавна, увеличават дори още повече значението на този фактор. Ако планирате да създадете фирмена страница просто за да споделяте в нея линкове към рекламни послания и промоции, по-добре не си правете труда. Това, което се цени в (и което може би ще бъде споделено от аудиторията ви), е наистина смисленото и стойностно съдържание, както и постинги, които са забавни или любопитни. Запомнете, вие не публикувате само за феновете на вашата страница, а и за техните приятели, както и приятелите на техните приятели.

Добавете видео

През 2018 г. видеото определено е най-важната медия в социалните мрежи. Затова, ако можете да си позволите дори лоукост видеоклип, ще откриете, че си струва вложените средства. Тук отново важат принципите от предишната точка – клипът трябва да е полезен за аудиторията или забавен. Видео форматът е много по-запомнящ се в сравнение с текстовото съдържание, тъй като включва много повече битове информация. Освен това той може да показва реални образи (например вас самия или членове на вашия екип), което позволява да внушите доверие. Научете се също да използвате и инструментите за предаване на видео на живо като Facebook Live, които ще ви дадат мощни нови възможности за контакт с аудиторията ви.

Общувайте с феновете

Присъствието в социалните мрежи и web 2.0 се характеризира с интерактивност и двустранна комуникация между организациите и техните потребители. Това означава най-малко две неща. Първо – вашите потребители и фенове ще говорят с вас и за вас, ще коментират и ще задават въпроси. Второ – техните въпроси не трябва да увисват без отговор. Ако посетители на една страница забележат, че нейният собственик не си прави труда да отговаря на въпросите им, това ще им направи лошо впечатление и вероятно няма да я посетят отново. И не се заблуждавате, че ако не присъствате в социалната мрежа, вие ще предотвратите този разговор да се случи. Интернет потребителите ще говорят за вашата марка и продукти, независимо дали вие самите участвате в разговора.

Добавете игровизация (gamification)

Игрите и наградите са изключително ефективен начин да използваме капацитета за споделяне на социалните мрежи. Дори и да нямате сериозен бюджет, понякога създаването на хитроумни призове от типа на виртуални баджове или титли могат да ангажират аудиторията дори по-ефективно от материални награди. Подаряването на собствени продукти пък увеличава разговорите за тях и позволява на повече хора да ги изпробват.

Оцени статията:
1.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...