Как да си направим и поддържаме корпоративен блог*

21.03.2012
по статията работи: Елица Елефтерова
Няколко практични съвета за правилно водене на корпоративен блог
Как да си направим и поддържаме корпоративен блог*
Снимка: Sxc.hu

Притежанието на корпоративен блог е един от ефективните и безплатни начини да представите компанията, която представлявате. Ако наистина се справите добре с начинанието, то успехът след време, за разлика от първоначалната инвестиция, може да бъде измерим във финикийски знаци.

Какво ви е нужно за целта - познания за това как да си направите адекватно блога, както и време и въображение, за да ги приложите в действие. Въпросните познания представи Василена Вълчановa - маркетинг координатор в  АСБИС България, която даде няколко практични съвета по време на форума “Интернет маркетинг с нулев бюджет”, чиито медиен партньор е Econ.bg*.

Ако трябва да започнем от самото начало, то първата дилема идва от това каква да бъде платформата, която да използвате за блога си. Авторът на тази статия лично харесва повече blogspot, но много хора предпочитат worldpress. Важното всъщност е платформата максимално лесно да се включи в сайта на компанията ви, а да не стои като пришита кръпка. Друга препоръка е блогът да бъде интегриран в домейна, тъй като често обновяване на блога оказва положително влияние върху индексирането в Google.

Важно за визията е да се спазват няколко тънкости като например местоположението на търсачката, което хората са свикнали да търся в горния десен ъгъл и затова е хубаво да се намира наистина там. Друга важна подпобност е категориите в блога да бъдат 5-6, за да бъде лесна навигацията. Наличието на снимка също ще допринесе за по-доброто възприемане на съдържанието в блога.

Знае се, че визуалното въздействие е пъти по-силно и от най-експресивния текст. Интересна подробност е използването на откъси от текстовете, които да се виждат на заглавната страница на блога. Това се прави, за да се събере на едно място повече съдържание, което говори за вас самите. Показва важна информация, която да бъде полезна и освен това оказва влияание при Google индексирането по ключови думи. Абсолютно задължително е наличието на бутони за споделяне под отделните текстове. Това ще даде лесна възможност за генериране на  повече трафик през социалните мрежи.

Кой да пише в блога

Маркетинг отделът и PR-ите - плюсовете са, че те знаят как да пишат интересни и полезни текстове. Минус е че маркетолозите разбират от маркетинг. В повечето случаи, за да напишат добри текстове, трябва да се консултират със специалисти.

Наето за целта лице - тук плюсовете са, че текстовете ще бъдат интересно написани, но по-съществен е минусът - обикновенно нищо не разбират от сферата, в която е специализиран корпоративният блог.

Служителите - Плюсовете са, че служителите представят лицето на компанията, така се печели доверието на клиентите. Освен това показва компетентността на служителите. Минусите са, че в повечето пъти, особено, когато говорим за технически компании, служителите имат много знания, но не винаги имат уменията да предадат знанията си в писмен вид.

Изпълнителният директор - този вариант не е за предпочитане (с някои изключения), тъй като обикновено в един момент, блогът бива поеман от маркетинг отдела, а това си личи. Ако обаче се  пише от CEO-то, то плюсовете са, че показва как компанията се държи на високо ниво. Освен това също се акцентира върху човешкото лице на компанията.

Какво да пишем в блога?

* новини от бранша - за да не звучи новинарски, е хубаво да има коментар по темата, така съдържанието ще бъде обогатено с вашето мнение, т.е. ще има добавена стоййност.
* пълен анализ на конкретно събитие или ситуация - това може да се прави при определен проблем, който да бъде погледнат от всички страни. За определянето на конкретните теми може да се използва Google analytics. Така чрез различни ключови думи може да се разбере от какво точно се вълнуват читателите ви, а от там и да се увеличи трафикът ви.
* информация от кухнята - може да опишете как работите, как функционира компанията. Предимството отново е в това, че се създава човешко лице на компанията, а това провокира доверие.
* забавни неща - относно забавните текстове има много крайни оценки - и положителни, и отрицателни. Плюсовете са, че потребителите ще видят, че екипът ви е цветен, че не се взимате твърде насериозно, а това е важно за доверието. Минусите са, че може да разбие имиджа на компанията и да я напправи несериозна в очите на клиентите.

Много е важно да се прави разлика между реклама и съдържание. Блогът не е място за реклама. Когато пишете, се съобразявайте с това - спестявайте приказките единствено за вашата компания и се стремете да бъдете полезни.

Как да градим навици за поддържане на блога?

Много е важно блогът да се поддържа редовно, за да бъде жив. Това означава, че писане на текстове веднъж или два пъти месечно няма да ви помогне да създадете успешен блог. Пишете поне по два - три пъти седмично. Създайте си планиране на съдържанието. Това може да стане и чрез водене на редакторски календар по подобие на медиите. Освен това, ако развиете навика във вторник и четвъртък да пускате ново съдържание в блога си, така ще създадете навици у читателите си, които ще очакват тогава да прочетат нещо ново.

Не слагайте всички яйца в една кошница

Воденето на блог не бива да е самоцелно. За да бъде успешна стратегията ви, е необходимо да водите блога си съвестно, но блогът да е част от цялостната ви комуникационна система, която трябва да включва и социалните мрежи и др.

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 30.12   1699 г. – С указ на цар Петър I в Русия е въведено летоброенето от Рождество Христово. 1703 г. – При земетресение в Токио загиват около 37 хил. души. 1853 г....