Осем американски и два китайски бранда са начело в класацията на 100-те най-скъпи марки в света за 2018 година.
За пръв път две китайски компании попадат в Топ 100 - онлайн търговецът Alibaba се изкачи от 14 на 9 място, а технологична група Tencent - от 8 на 5 място (виж таблицата), в класацията BrandZ, която се разработва съвместно от консултантските компании WPP и Kantar Millward Brown вече 12 години.
Лидерската си позиция запазват американските гиганти Google, Apple и Amazon, чият обща цена е равна на фантастичните 810,252 млрд. долара.
Общата стойност на марките, включени в BrandZ Top 100 за 2018 г. възлиза на 4.4 трлн. долара, което представлява рекорден ръст от 21% спрямо миналогодишната класация, като увеличението в номинално изражение е почти 750 милиарда долара.
По традиция американските компании доминират в класацията. Тази година техният брой е 57, но по-важното е, че общата им стойност съставлява 71% от стойността на всички марки, включени в Топ 100.