Маги Малеева по пътя на бизнеса с органична храна

10.08.2012 | 14:09
по статията работи: Елица Елефтерова
Тенисистката увеличава продукцията на биофирмата си и планира износни линии в Сингапур, Германия и Дубай, разказва в своя статия авторитетното издание "Файненшъл таймс"
Маги Малеева по пътя на бизнеса с органична храна
Снимка: Wikimedia

Българите и всички, които посещават страната - включително и кореспондентът ни - са възторжени от земеделското производство и от простата, но много вкусна храна, разказва американският вестник "Файненшъл таймс".  

Любовта към пресните и ароматни родни продукти, както и искрената вяра в бъдещето на биологичното земеделие, са провокирали Магдалена Малеева - една от най-великите тенисистки в България, да създаде фирмата си “Био България” през септември 2006 г.

Процъфтяващата компания за органична храна бързо се превръща в едно утвърдено име в страната и сега търси възможности за изграждане на износ, за да разпространи българската храна по света.

"За мен едно от най-добрите неща в България е храната", посочва Малеева и допълва, че всъщност това е “много важна част от страната".

Професионалната кариера на Малеева, обхващаща периода от април 1989 до октомври 2005 г., включва десет WTA (Women's Tennis Association - Световна тенис асоциация - бел прев.) титли на сингъл и други единадесет финала на различни първенства. Българката стана четвърта в световната раглиста през 1996 г.

Две години по-рано, "златното поколение" на футболния отбор на страната, с участието на брилянтния, но известен и с избухливия си характер Христо Стоичков, достигна до четвърто място в борбата за Световната купа, след като в предишните турнири нямаха особени победи.

Сестрите Малееви са безспорно като знаменитата си майка - Юлия Берберян, която поставя началото на женския тенис в страната през 60-те години на XX в. Сестрите на Маги - Катерина и Мануела, са били в световната ранглиста, съответно на шесто и трето място в света (това е най-високата позиция до която българска тенисистка е достигала - бел.прев.).

Когато спират да играят тенис, Магдалена и съпругът й Любомир Ноков се установяват в България и, водени от общия си интерес към храната, започват да се занимават с биологично земеделие. Почитатели на органичната храна, те откриват, че някои земеделски производители произвеждат биологични продукти - особено българско кисело мляко. Забелязвайки проблемите им с лансирането на стока, семейството започва да им помага при пласирането на продуктите в супермаркетите.

Това, което започва в началото като подкрепа на отделни производители, постепенно се превръща в малък, но разрастващ се бизнес, с оборот от 1,3 млн. евро за миналата година. “Био България” се занимава с търговия, дистрибуция и продажба на висококачествени "традиционни хранителни продукти" от земеделски производители. Емблематична за фирмата е продуктовата линия Harmonica, състояща се от яйца, кисело мляко, айрян, боза, сирене и други стоки.

Поради увеличението в производствения капацитет, Малеева навлиза и във френския пазар с марката "Le Petit Bulgare". Други цели, към които тя е насочила взора си, са износа на мед за Дубай, на кисело мляко за Сингапур и сирене за Германия.

Страница на Econ.bg във Facebook

Оцени статията:
5.00/3
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...