Българите и всички, които посещават страната - включително и кореспондентът ни - са възторжени от земеделското производство и от простата, но много вкусна храна, разказва американският вестник
"Файненшъл таймс".
Любовта към пресните и ароматни родни продукти, както и искрената вяра в бъдещето на биологичното земеделие, са провокирали Магдалена Малеева - една от най-великите тенисистки в България, да
създаде фирмата си “Био България” през септември 2006 г.
Процъфтяващата компания за органична храна бързо се превръща в едно утвърдено име в страната и сега търси възможности за изграждане на износ, за да разпространи българската храна по света.
"За мен едно от най-добрите неща в България е храната", посочва Малеева и допълва, че всъщност това е “много важна част от страната".
Професионалната кариера на Малеева, обхващаща периода от април 1989 до октомври 2005 г., включва десет WTA (Women's Tennis Association - Световна тенис асоциация - бел прев.) титли на сингъл и
други единадесет финала на различни първенства. Българката стана четвърта в световната раглиста през 1996 г.
Две години по-рано, "златното поколение" на футболния отбор на страната, с участието на брилянтния, но известен и с избухливия си характер Христо Стоичков, достигна до четвърто място в борбата за
Световната купа, след като в предишните турнири нямаха особени победи.
Сестрите Малееви са безспорно като знаменитата си майка - Юлия Берберян, която поставя началото на женския тенис в страната през 60-те години на XX в. Сестрите на Маги - Катерина и Мануела, са били
в световната ранглиста, съответно на шесто и трето място в света (това е най-високата позиция до която българска тенисистка е достигала - бел.прев.).
Когато спират да играят тенис, Магдалена и съпругът й Любомир Ноков се установяват в България и, водени от общия си интерес към храната, започват да се занимават с биологично земеделие. Почитатели
на органичната храна, те откриват, че някои земеделски производители произвеждат биологични продукти - особено българско кисело мляко. Забелязвайки проблемите им с лансирането на стока, семейството
започва да им помага при пласирането на продуктите в супермаркетите.
Това, което започва в началото като подкрепа на отделни производители, постепенно се превръща в малък, но разрастващ се бизнес, с оборот от 1,3 млн. евро за миналата година. “Био България” се
занимава с търговия, дистрибуция и продажба на висококачествени "традиционни хранителни продукти" от земеделски производители. Емблематична за фирмата е продуктовата линия Harmonica, състояща се от
яйца, кисело мляко, айрян, боза, сирене и други стоки.
Поради увеличението в производствения капацитет, Малеева навлиза и във френския пазар с марката "Le Petit Bulgare". Други цели, към които тя е насочила взора си, са износа на мед за Дубай, на кисело мляко за Сингапур и сирене за Германия.