Независимо от продължаващия търговски спор между Китай и САЩ най-голямата американска верига за кафе „Старбъкс" обяви тази седмица началото на стратегическо партньорство с китайския интернет гигант „Алибаба".
Част от сделката предвижда „Алибаба" да създаде мрежа за експресна доставка и система за онлайн плащане специално за „Старбъкс" в Китай.
За да подчертае идентичността си като американска компания, дълго време „Старбъкс" не ползваше китайски услуги за интернет разплащания, а разчиташе на мобилното приложение на „Епъл". През последните години обаче тя предприе редица стъпки да се адаптира към изискванията на китайските си клиенти, включително като започна да предлага китайски чай и лунни сладки.
Неотдавна изпълнителният директор на „Старбъкс" Хауърд Шулц заяви, че Китай ще задмине САЩ и Европа като най-голяма пазар. От компанията също така изразиха притеснения от продължаващите търговски търкания между Пекин и Вашингтон, предупреждавайки, че те могат да навредят на китайския ѝ бизнес.