Електронният търговец eMAG е започнал в края на годината програма "От България", чрез която иска да привлече към платформата си малки местни производители, които да продават продуктите си сегмента Marketplace.
"По този начин български производители, занаятчии и НПО, отговарящи на определени критерии, получават възможност да използват модерен канал за продажби, какъвто е електронната търговия, който предлага навлизане на пазар с над 1 милион потенциални клиенти на платформата онлайн", посочват от компанията.
Уточняват, че производители могат да получат до 50% отстъпка от комисионата, а за НПО, регистрирани в програмата, комисионата ще бъде 0%. В програмата могат да се регистрират производители независимо от сферата им на дейност, с изключение на хранителната индустрия. Техният оборот, регистриран през последната фискална година, трябва да не надвишава 150 хил. лева. Необходимо условие е да произвеждат в България в съответствие с всички законови правила и разпоредби, като техните продукти могат да включват занаятчийски изделия, направени в малки серии.
"През следващите три години eMAG на групово ниво ще инвестира над 50 млн. евро в технологии, развитие на международни пазари и човешки ресурси на платформата. В същото време за нас е важна и инвестицията в местната икономика - подкрепата ни за малките производители и занаятчийските традиции ще създаде повишено търсене и нови работни места, като за местните общности ефектът на програмата ще бъде дълготраен и устойчив", казва Разван Бланита, директор на "eMAG Marketplace България", цитиран от компанията.
Тя цитира данни на Българската е-комерс асоциация от 2021 г., според които над 47% от българските потребители са пазарували онлайн, като 88% от тях са го правили от местни търговци. Допълва, че поддръжката на онлайн магазин изисква сериозни ресурси и инвестиции.
Очакванията на компанията са, че 5 години след началото на програмата малките производители, регистрирани в нея, ще са реализирали чрез платформата eMAG Marketplace общи продажби, възлизащи на 14.2 милиона лева.
За да бъдат по-лесни за разпознаване от страна на клиентите, продуктите в програмата ще бъдат маркирани на уебсайта и в мобилното приложение на eMAG с етикет "От България".
Очакванията на eMAG са, че за първата година приблизително 200 местни производители ще се включат в програмата с над 25 хил. продукта.
Основана през 2001 г. в Румъния, eMAG е водеща платформа за онлайн търговия на дребно с дъщерни дружества в България и Унгария. На платформата на eMAG в България се предлагат повече от 1 250 000 артикула от различни категории. Над 250 хил. от продуктите на платформата се предлагат от eMAG и над 1 млн. от над 4800 Marketplace търговци по данни на самия търговец.