Китайските потребители показват нарастващ интерес към местните марки, които се стремят да се утвърдят на глобалните пазари и успешно конкурират чуждите в страната, се казва в доклад на технологичния гигант „Байду".
Търсенето на местни продукти в специфични пазарни сегменти се е увеличило от 38% през 2009 г. до 70% през 2019 г. Най-голям дял заема потребителската електроника, където трайно се наложиха фирми като „Хуауей" и „Сяоми".
Търсенето на културни и развлекателни продукти също е нараснало с 36% в рамките на десетилетие и тук важно място заемат китайските филмови продукции, радващи се на голям интерес сред местната публика.
Повишава се популярността и на облекла, автомобили, козметика и специфични хранителни продукти. Според доклада на „Байду", интересна любопитна подробност е, че китайските продукти се радват на засилващ се интерес основно сред младото поколение.