Трите най-конкурентни туристически дестинации

24.02.2020 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Испания оглави рейтинга на Световния икономически форум за най-конкурентна туристическа дестинация пред вечния си конкурент Франция и изненадващо третата Германия. Едва на четвърта позиция са САЩ
Трите най-конкурентни туристически дестинации
Снимка: под лиценза на creative commons

Испания оглави рейтинга на Световния икономически форум за най-конкурентна туристическа дестинация пред вечния си конкурент Франция и изненадващо третата Германия. Едва на четвърта позиция са САЩ.

Класирането обаче никак не е учудващо, защото по данни на Световната организация по туризъм кралството е с най-високи приходи от бранша в цяла Европа и отстъпва само на САЩ, които обаче отстъпват по много други показатели на южноевропейската монархия.

Резултатите на испанската статистика са още по-високи от международните, тъй като в нея се включват и вътрешните ваканции и екскурзии на собственото й население. Според статистиката на правителството в Мадрид за седма поредна година Испания чупи рекорд: през 2019 г. страната е била посетена от 83,7 милиона чуждестранни туристи. По-важното за не особено цъфтящата икономика на Пиринеите е, че посетителите са оставили 92 милиарда и 200 милиона евро (30 пъти повече, отколкото в България).

Най-многобройни са били гостите от Великобритания – 18 милиона. Следват немците и французите – по 11,1 милиона. Идващите от трите страни са с между 2,41% и 1,21% по-малко на брой в сравнение с 2018 година, но са харчили повече, което е чудесна новина за домакините им.

Средният престой на чуждестранните туристи е бил 7,16 дни, което е три пъти повече, отколкото у нас. Увеличава се с 5,84% средният дневен разход на гостите: през 2019 г. той е бил 154 евро на човек. В основните туристически региони обаче резултатите са по-високи. Например на Балеарските острови – 162 евро, Каталуния – 197 евро, Мадрид – 269 евро.

Значително е нараснал културният туризъм, без страната да е имала европейска столица, както беше през 2019 г. нашият Пловдив, което обаче не го направи популярна международна дестинация. Макар и размирна, Каталуня продължава да бъде областта, която има най-високи приходи от туризма – 21 милиарда и 324 милиона евро ( срещу 3 милиарда евро за цяла България, която е пъти по-голяма като територия). Препоръката на експертите е да се наблегне още повече на вътрешния туризъм; на културния, селския, здравния, спортния.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
- Месо ядеш ли? - Не. - А риба? - И риба не ям. - Вегетарианец ли си? - Не, пенсионер съм...
На този ден 06.04   885 г. – Във Велехрад (Великоморавия) умира и е погребан свети Методий. 1199 г. – Във Франция при обсадата на крепостта Шалуз загива английският крал Ричард...