Манията по онлайн телевизиите - причини и следствия

27.08.2010 | 15:02
по статията работи:
Във време, в което достъпът до информация е всичко, медийният пъзел пренарежда своите части
Манията по онлайн телевизиите - причини и следствия

Коментарът е изпратен на Econ.bg от PR Agency Anettevents. Публикуваме го с минимални съкращения.

Във време, в което достъпът до информация е всичко, медийният пъзел пренарежда своите части. Макар все още да е валидно общото правило, че появата на нова медия не води до заличаването на друга, експанзията на онлайн медиите сериозно повлия на медийния пазар в последните години.

Рядкост са икономическите, културните или социалните сектори, които са се променили толкова много в рамките на четвърт век и са довели до толкова осезаема промяна в начина на живот и ежедневието на хората. Още през седемдесетте години на миналия век много медийни социолози предсказват промяната на медиите към дестандартизация. Очакванията са за промяна към един свят, в който книгите, картините и музиката ще сa на разположение на всички и по всяко време. Ето, че четиридесет години по-късно, медиите са всичко друго, но не и стандартизирани.

След мощното навлизане на информационните и новинарските онлайн портали, шеметно набират скорост и онлайн телевизиите. Няколо са причните те да са все по-предпочитано от аудиторията средство за информация. Първо, предлагат възможност за проследяване на информацията по интереси. Появата на новите медии предоставя на зрителя така необходимото му право на избор, отвъд техническите или икономическите граници за достъп до информация. Изследвания върху поведението на зрителите, реализирани във Франция, показват тенденция към повишаване на аудиторията на специализираните канали за сметка на традиционните такива. Друга важна причина за развитието на новите медии е тяхната гъвкавост. Те позволяват редакция на информацията в реално време, както и светкавична реакция при всякакви условия. Не на последно място, онлайн телевизиите позволяват на зрителя да се включва в процеса на обмен на информация. Всеки може да коментира, обсъжда или споделя съдържание с другите. Онлайн телевизиите поставят началото на нова ера, в която зрителят гледа каквото иска, когато иска и където иска.

Зрителите на спорта например никога не са били по-облагодетелствани в достъпа до информация за тяхната страст. Докато в спортните он лайн портали може да се получи бърза информация за новини и резултати, то он лайн телевизиите предоставят денонощен достъп до най-значимите световни спортни събития в реално време. Повечето пъти това е безплатно.

Новите он лайн медии все още не са в състояние да доведат до пълен крах на традиционната телевизия или преса, но определено предизвикват преразпределение на картите на медийния пазар. Дали медиите днес ще са медиите утре, зависи главно от желанието и възможностите им да уловят духа на времето, което тече все по-бързо и все по-интерактивно.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....