Проектът за удълбочаването на Варненския и Белославския залив е на обща стойност 350 милиона. Това е инфраструктура за държавата, за да могат да влизат стоки и товари. Това каза в министърът на транспорта Росен Желязков, цитиран от bTV.
Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето. Ще направим така, че врата на България по море – Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат. Целта на проекта е да има удълбочаване до 13 м и по този начин транспортът поевтинява и прави нашето пристанище по-атрактивно. В момента търговската конкуренция на Черно море е там, където отиват товарите. Искаме товарите да влизат през Варна”, обясни министърът на транспорта.
По отношение на повишаването на безопасността за движение по пътищата Росен Желязков посочи, че от Министерството на транспорта са заявили, че трябва да се въведе контролирана среда за провеждането на изпити за вземане на шофьорска книжка.
"В момента се изработва софтуер за теста, но и за подготовка на водачите. Много от школите експериментално вече го използват. Важно е да се преценяват уменията на младите водачи, от една страна тяхната подготовка, а от друга страна – честността на изпита. А косвеният ефект е пресичане на корупцията", каза Росен Желязков. По думите му честността на изпита ще бъде гарантирана."
Транспортният министър Росен Желязков призна, че има сериозни проблеми със закъсненията на влаковете и в основата им стоят лоша организация и недостиг на локомотиви и мотриси.
"Това ще продължи до средата на следващата година – тогава ще приключат ремонтите и ще има доставка на влакове под наем", обяви той.
Според него лошата организация обаче е по-сериозният проблем.
"Дружеството не можа да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици", коментира министърът на транспорта.
"Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества – Товарни и Пътнически превози. Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер", каза още министърът.
По думите му хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.
В момента субсидията на държавата за БДЖ е 80% от разходите, посочи министър Росен Желязков и посочи, че това е социален транспорт. Той съобщи още, че за догодина са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав.