Полина Карастоянова: В над 20 европейски страни ДДС в туризма е преференциален

23.01.2025 | 16:20
по статията работи: econ.bg
В бюджета за 2025 г. трябва да бъдат заложени повече средства за реклама на туризма. "Всички конкурентни дестинации разполагат с огромни бюджети, които доближават или надхвърлят над 100 милиона евро“, посочи Карастоянова
Полина Карастоянова: В над 20 европейски страни ДДС в туризма е преференциален
Снимка: БГНЕС

Имаме готовност да представим на вниманието на правителството и на министър Мирослав Боршош група от актуални теми, проблеми и възможности с по-далечна перспектива и да потърсим възможностите за решение. Това каза изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус".

Редовното правителство дава на туристическия бранш оптимизъм и чувство за прогнозируемост, заяви тя. "Гледаме с оптимизъм, тъй като министър Боршош идва като човек със солиден политически и административен опит. Вярваме, че той за много кратко време ще реорганизира по свой стил и модел на управление екипа си, основните структури и дирекции на Министерство на туризма и много бързо ще влезем в оперативен динамичен диалог“, заяви Карастоянова.

Тя очаква при подготовката на програмата за управление в частта "Туризъм“ туристическият сектор да депозира интересни и аргументирани предложения за развитие на туризма. "От Националния борд по туризъм имаме пълна готовност да направим това на предстояща среща с министър Боршош и неговия екип“, допълни Карастоянова.

Браншът се нуждае от законодателни инициативи и реформи. "Тук визирам нов модел на управление, с по-широка платформа, с по-дългосрочен хоризонт по успешните модели на Австрия и Хърватия за провеждане на модерна национална програма за маркетинг и реклама на България на международните пазари, дигиталната трансформация на туристическата индустрия, въздушната и сухопътна свързаност като ключови фактори за устойчивото развитие на туризма“, изброи Полина Карастоянова.

Сред дългосрочните теми е изготвянето на нова, атрактивна и професионална стратегия за развитие на туризма. "Необходима е целенасочена стратегия за развитие на планинския туризъм, визия и оперативен план за Витоша като туристическа дестинация, позициониране на основните градове и други атрактивни дестинации за градски и конгресен туризъм“, поясни изпълнителният директор на Националния борд по туризъм.

В бюджета за 2025 г. трябва да бъдат заложени повече средства за реклама на туризма. "Всички конкурентни дестинации разполагат с огромни бюджети, които доближават или надхвърлят над 100 милиона евро“, посочи Карастоянова.

На дневен ред е и въпросът за преференциалното ДДС за хотелиерите и ресторантьорите. "В повече от 20 европейски страни ДДС за всички основни туристически дейности е преференциален. Това означава повече възможности за инвестиции, за по-добри заплати и за управление на ресурсите“, заяви Полина Карастоянова.

ДДС за спортните съоръжения касае пряко цялата инфраструктура в планинските и ски курортите ни. "Връщането на ДДС на 20% в началото на сезона ги постави в една трудна ситуация да балансират цените и в много голяма степен да загубят конкурентни предимства спрямо други зимни туристически дестинации в Европа“, подчерта Карастоянова.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 16.01   27 г. пр.н.е. – Сенатът на Римската империя удостоява за първи път с титлата август император Гай Юлий Цезар Октавиан. 927 г. – Кордоба (в дн. Испания) е...