Наредба № 2 от 15 март 2002 г. за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси и леки автомобили

МТС

Държавен вестник брой: 32

Година: 2003

Орган на издаване: МТС

Дата на обнародване: 03.08.2005

ДЯЛ ПЪРВИ
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С тази наредба се определят условията и редът за утвърждаване на транспортните схеми и за осъществяване на обществените превози на пътници с автобуси и леки автомобили.

Чл. 2. Обществен превоз на пътници с автобуси и леки автомобили по утвърдени транспортни схеми на територията на Република България може да се извършва от физически и юридически лица, регистрирани като търговци, които притежават лицензия и други документи, които се изискват от закона и тази наредба.

Чл. 3. Тази наредба се прилага за обществен превоз на пътници по утвърдени транспортни схеми.

ДЯЛ ВТОРИ
ОБЩЕСТВЕН ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ ПО ТРАНСПОРТНИ СХЕМИ

Глава първа
ТРАНСПОРТНИ СХЕМИ

Чл. 4. Превозите по утвърдени транспортни схеми изискват разпределяне на линиите и курсовете между лицата по чл. 2 и сключването на договори за обществен превоз по реда на тази наредба.

Чл. 5. Транспортните схеми са:
1. общинска;
2. областна;
3. републиканска.

Чл. 6. Предложенията за откриване на нова автобусна линия или нов курс по съществуваща линия в общинските, областните и републиканската транспортни схеми следва да съдържат:
1. (изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) маршрутни разписания на курсовете непосредствено преди и след предложения нов курс по същата линия или друга линия, осигуряваща връзка с крайния пункт по маршрута (приложение № 1);
2. проект на маршрутно разписание; 3. предполагаем пътникопоток;
4. (нова, ДВ, бр. 32 от 2003 г.) схема на маршрута - за нови линии.

Чл. 7.
(1) Общинската транспортна схема включва автобусните линии, свързващи пунктовете от територията на една община, и съдържа следните видове:
1.градски, разделящи се на:
а) основни;
б) допълнителни;
2. междуселищни.
(2) Допълнителните автобусни линии са с режим на движение, осигуряващ възможност за спиране, слизане и качване по желание на пътниците на разрешените за това места. Те допълват основните линии на градския транспорт, без да ги дублират напълно.

Чл. 8.
(1) Маршрутните разписания на линиите от общинските транспортни схеми се разработват от съответните общини и след обсъждане от определена от кмета комисия се внасят за разглеждане и утвърждаване от общинския съвет.
(2) В състава на комисията се включват специалисти от общината, представители на: Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", областните пътни управления и браншовите организации.
(3) Общинската транспортна схема се утвърждава от общинския съвет.
(4) Промени в общинската транспортна схема се извършват по предложение на комисията по ал. 2. Променената транспортна схема се внася за утвърждаване от общинския съвет.

Чл. 9. Маршрутните разписания на градските автобусни линии се разработват с оглед осигуряването на възможност за връзки между отделните видове транспорт.

Чл. 10.
(1) Областната транспортна схема включва всички междуселищни линии, свързващи пунктове от териториите на две или повече общини, в границите на съответната област (междуобщински линии). Маршрутните разписания на линиите от областната транспортна схема се разработват от съответната областна администрация.
(2) (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Кметовете на общините правят мотивирано предложение до областните администрации за изменения и допълнения в маршрутните разписания на областните транспортни схеми, като прилагат проекти на нови маршрутни разписания.
(3) Всяко предложение за маршрутно разписание на междуселищна линия между общини в рамките на областта се окомплектова с писмено съгласие от всички общини със спирки по маршрута на линията.

Чл. 11.
(1) Предложенията за промени в маршрутните разписания от областните схеми се обсъждат в комисия, определена от областния управител. В състава на комисията се включват представители на: областната администрация, заинтересуваните общини, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", областните пътни управления и браншовите организации.
(2) Координацията на маршрутните разписания в областната схема се осъществява от комисията по ал. 1. Възникналите спорове между общините при разработването на схемата се решават от областния управител.
(3) Областният управител утвърждава областната транспортна схема.

Чл. 12.
(1) Републиканската транспортна схема включва всички автобусни линии, свързващи пунктовете от териториите на две или повече области (междуобластни линии).
(2) Републиканската транспортна схема се изготвя от автомобилната администрация и се утвърждава от министъра на транспорта и съобщенията или упълномощено от него длъжностно лице.
(3) Предложения за промени в маршрутните разписания на съществуващите линии от републиканската транспортна схема и откриване на нови линии (курсове) могат да се извършват не повече от четири пъти годишно.
(4) Постъпилите предложения се обсъждат от комисия, назначена от министъра на транспорта и съобщенията.
(5) Министърът назначава комисията за разглеждане и решаване на постъпилите предложения със заповед, определя срока за получаване на предложенията и утвърждава приетите промени в републиканската транспортна схема.
(6) Комисията заседава четири пъти годишно и разглежда всички постъпили предложения.
(7) (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) В комисията се включват представители на: Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", представители на Изпълнителна агенция "Пътища", на браншовите организации и заинтересуваните областни управи.
(8) Областните управители отправят мотивирано предложение до министъра на транспорта и съобщенията, комплектовано съгласно изискванията на чл. 6. Към предложението се прилага писмено съгласие на областните управители на областите, на чиято територия има спирки по маршрута на линията. Областните управители изразяват писменото си съгласие въз основа на съгласуване от кметовете на съответните общини.
(9) Министерството на транспорта и съобщенията уведомява съответните областни управители за промените в републиканската транспортна схема в 14-дневен срок от тяхното утвърждаване.

Чл. 13. При разработването на всяко едно маршрутно разписание от републиканската транспортна схема комисията по чл. 12, ал. 4 осъществява координация между видовете транспорт.

Чл. 14.
(1) При разработването на републиканската и областните транспортни схеми се спазват принципите на равнопоставеност и реципрочност на курсовете от двата крайни пункта, освен ако едната от насрещните общини се отказва от това право.
(2) С утвърждаването на областните и републиканската транспортни схеми за всяка община се определят линиите и курсовете, които тя може да възлага на превозвачите.

Чл. 15. За населени места с повече от една автогара кметът на съответната община определя конкретната автогара, в която да започват/завършват курсовете по дадена линия. Маршрутът за придвижване на територията на населеното място до и от автогарата се определя от общинската администрация.

Чл. 16.
(1) При разработването и утвърждаването на разписанията на междуселищните линии по общинските транспортни схеми се осигурява минимум 15-минутен интервал между курсовете по една и съща линия.
(2) При разработването и утвърждаването на разписанията на междуселищните линии по областните и републиканската транспортна схема се осигурява минимум 30-минутен интервал между курсовете по една и съща линия.
(3) При доказана транспортна необходимост съответният орган, утвърждаващ съответната транспортна схема, може да определя и по-малък интервал от посочените в ал. 1 и 2.

Чл. 16а. (Нов, ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Разписанията на линиите от общинските, областните и републиканската транспортна схема трябва да отговарят на изискванията за:
1. недопускане на движение със скорост, несъобразена с установените с пътните знаци и маркировка ограничения по съответните маршрути;
2. осигуряване на възможност за спазване на изискванията на чл.81 от Закона за автомобилните превози.

Глава втора
РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ И ВЪЗЛАГАНЕ НА ПРЕВОЗИТЕ ПО ТРАНСПОРТНИ СХЕМИ

Чл. 17.
(1) Превозите по утвърдените транспортни схеми се възлагат с конкурс, както следва:
1. за линиите от общинската транспортна схема - от съответния общински съвет;
2. за линиите от областните и републиканската схеми - от общинските съвети на двете общини, на чиято територия са разположени крайните пунктове на съответната линия.
(2) Изискването по ал. 1 се прилага както за превозите по нови линии или курсове, така и за превозите, за които сключените договори са изтекли или са прекратени по съответния ред.
(3) Общинският съвет взема решение за възлагане на превозите и делегира изпълнението на своите функции относно провеждането на конкурса на кмета.
(4) Конкурсът се провежда по решение на общинския съвет и се открива със заповед на кмета на общината, в която се определят:
1. наименованието, адресът и телефонът;
2. предметът и основанието на конкурса;
3. изискванията към кандидатите;
4. мястото и крайният срок за подаване на предложенията;
5. датата, мястото и часът на отваряне на предложенията;
(5) Общинският съвет определя с решение състава на комисията за провеждане на конкурса и оценка на постъпилите предложения.
(6) Кметът на общината със заповед назначава комисията в изпълнение на решението по ал. 5.
(7) (Доп., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Комисията се състои най-малко от петима членове, в т. ч. един правоспособен юрист и специалисти, притежаващи необходимата професионална квалификация и практически опит за оценяване на предложенията. В комисията се включват представители на общината, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", КАТ - Пътна полиция, териториалната данъчна дирекция, браншовите организации в областта на автомобилния транспорт.

Чл. 18.
(1) (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Общинските съвети определят линиите и курсовете, които ще бъдат обявени за изпълнение с автобуси за превоз на трудноподвижни лица, при спазване на следните нормативи за относителния дял на курсовете, изпълнявани с такива автобуси:
1. за превози по градски линии:
а) 2002 - 2003 г. - 10 % от общия брой курсове;
б) 2004 г. - 15 % от общия брой курсове;
в) 2005 г. - 25 % от общия брой курсове;
г) 2006 г. - 35 % от общия брой курсове;
2. за превози по междуселищни линии:
а) 2002 - 2003 г. - 10 % от общия брой курсове по линиите от общинската транспортна схема, междуобщинските и междуобластните линии от квотата на общината;
б) 2004 г. - 15 % от общия брой курсове;
в) 2005 г. - 25 % от общия брой курсове;
г) 2006 г. - 35 % от общия брой курсове.
(2) В градовете с население над 100 хил. жители се определят най-малко по една основна и по една допълнителна линия, превозите по които се изпълняват изцяло с автобуси за превоз на трудноподвижни лица.
(3) (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Общият брой на автобусите за превоз на трудноподвижни лица при изпълнение на курсовете по линиите по ал. 2 е най-малко 10 % от всички автобуси за превоз по основните и допълнителните линии.

Чл. 19.
(1) За провеждане на всеки конкурс общинските съвети утвърждават критерии и начин за оценка и класиране на кандидатите. В критериите се включват изискванията за:
1. екологичност на превозните средства;
2. (доп., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) допълнителни услуги в превозните средства. Това изискване не се отнася за превози по градски линии;
3. цени и социални облекчения;
4. оборудване на превозните средства за превоз на трудноподвижни лица;
5. други, изискващи се по преценка на общинския съвет.
(2) В конкурса не могат да се поставят условия пред лицата по чл. 2 за извършване на безплатни или с намалени цени пътувания, без да са предвидени компенсации за това.

Чл. 20. Условията на конкурса за автобусни линии (курсове) се обявяват в един централен и един местен ежедневник най-малко 30 дни преди датата на провеждането на конкурса. В съобщението за конкурса се посочват изискванията и условията по организацията на превозите (разписания, брой необходими автобуси, в това число резервни, и друга поясняваща информация за автобусните линии), мястото и срокът за подаване на документите, датата на провеждане на конкурса и др.

Чл. 21. За осигуряване на превозите по цялата утвърдена транспортна схема при обявяването на конкурса общините извършват:
1. комбиниране на ефективни с неефективни линии (курсове);
2. комбиниране на автобусни линии (курсове) от различни транспортни схеми (общинска, областна и републиканска);
3. насочване на автобусите с пътниковместимост от 10 до 22 седящи места и леките автомобили по междуселищните автобусни линии с малък пътникопоток.

Чл. 22.
(1) Документацията за участие в конкурса съдържа всички необходими данни и изисквания за подготовка на предложенията, както и условията и реда за провеждане на конкурса.
(2) Кандидатите получават документацията за участие в конкурса срещу заплащане на цена, определена от общинския съвет, която не може да бъде по-висока от действителните разходи за нейното изработване.
(3) Документацията за участие в конкурса включва:
1. решението за обявяване на конкурса;
2. пълното описание на предмета на конкурса;
3. изискванията към кандидатите и техническите условия към превозните средства;
4. образеца на предложението заедно със списъка на задължителните документи;
5. проекта на договор.
(4) Проектът на договор съдържа права и задължения на страните в съответствие с предмета на конкурса и изискванията, посочени от общинския съвет.

Чл. 23.
(1) При изготвяне на предложението кандидатите са длъжни да се придържат строго към предварително обявените условия на конкурса.
(2) За провеждане на конкурса е необходимо да се яви поне един кандидат, който отговаря на изискванията на наредбата. Когато се е явил само един кандидат, който не отговаря на предварително обявените условия, се обявява нов конкурс.

Чл. 24. Комисията оценява и класира предложенията и взема решенията си на база комплексната оценка на всяко предложение по критериите, утвърдени от общинския съвет.

Чл. 25. До участие в конкурс се допускат само лицата по чл. 2, които подават в общината предложение за участие, окомплектовано с документи, определени с документацията по чл. 22.

Чл. 26.
(1) (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Кметът обявява със заповед кандидатите, класирани на първите три места, и определя кандидата, класиран на първо място, за изпълнител.
(2) (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) В срок 30 дни след влизане в сила на заповедта по ал. 1 кметът сключва договор за възлагане на превозите по автобусни линии. Договорът за възлагане на превозите на пътници по автобусни линии се сключва най-малко за срок 5 години. Маршрутните разписания на превозите са неразделна част от договора.
(3) При отказ на кандидата, класиран на първо място, да сключи договор кметът на общината предлага сключване на договор на класирания на второ място кандидат, а ако и той откаже - на кандидата, класиран на трето място.
(4) (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Заповедта на кмета по ал. 1 подлежи на обжалване по реда на Закона за административното производство.

Чл. 27. При прекратяване на правата, произтичащи от лицензията на превозвача, договорът за възлагане на превозите на пътници по автобусни линии се прекратява от кмета без предизвестие.

Чл. 28. (Отм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.).

Чл. 29. (Изм. и доп., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) При необходимост от спешно осигуряване на превозвач по съществуващи линии по изключение съответният областен управител може да разреши за срок не повече от шест месеца превозите да се възлагат без конкурс от кмета на съответната община до провеждането на такъв в следните случаи:
1. (изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) при едностранно прекратяване на договора за възлагане на превозите от страна на превозвача;
2. при прекратяване на договора за възлагане на превозите от изправната страна поради виновно неизпълнение от другата страна на задълженията по него;
3. при прекратяването на правата на превозвача, произтичащи от лицензията на основанията, предвидени в чл.11 от Закона за автомобилните превози;
4. (нова, ДВ, бр. 32 от 2003 г.) при обжалване на заповедта по чл. 26, ал. 1, когато срокът на договора за възлагане на превозите е изтекъл.

Глава трета
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ ПО УТВЪРДЕНИ ТРАНСПОРТНИ СХЕМИ

Раздел I
Задължения на лицата по
чл. 2

Чл. 30. Лицето по чл. 2 е длъжно:
1. (доп., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) да организира труда на водачите, като спазва нормативно установената максимална продължителност на работния ден (смяна), междудневната и междуседмичната почивка и прекъсванията в периодите на управление съгласно Закона за автомобилните превози;
2. да организира предпътния медицински преглед на водачите, включващ общото им здравословно състояние;
3. да организира проверките на техническото състояние на автомобилите;
4. да осъществява ежедневен контрол върху своевременото отчитане на превозните документи;
5. да осигурява необходимите билети и карти съгласно Наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценните книжа (ДВ, бр. 101 от 1994 г.).

Чл. 31.
(1) (Предишен текст на чл. 31, ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Превозът по автобусна линия се извършва срещу документ за платена превозна цена (билет или карта), издаден от лицето по чл. 2.
(2) (Нова, ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Превозвачите поставят в превозните средства, на видно за пътниците място, таблица с цените на билетите за пътуване.

Чл. 32. (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Не се допуска превоз на правостоящи пътници по междуселищни, междуобщински и междуобластни линии с еднопосочна дължина над 40 км.

Раздел II
Изисквания към водачите, извършващи превози по утвърдени транспортни схеми

Чл. 33. Водачът на автомобил за обществен превоз на пътници трябва да отговаря на следните изисквания:
1. да притежава свидетелство за управление, валидно за съответната категория МПС;
2. да не е осъждан за умишлени престъпления от общ характер по Наказателния кодекс или не е лишен с влязла в сила присъда от правото да упражнява превозна дейност;
3. да е психологически годен:
а) психологическата годност се доказва с психологическо изследване, което се извършва при условията и по реда на Наредба № 31 от 1999 г. за изискванията, условията и реда за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство по място на отчет на водача;
б) при положително заключение се издава удостоверение за психологическа годност (приложение № 2) със срок на валидност 3 години, а след навършване на 55-годишна възраст - със срок на валидност една година.

Раздел III
Изисквания към автомобилите, с които се извършват превози по утвърдени транспортни схеми

Чл. 34. Обществен превоз на пътници се извършва с автобуси или леки автомобили от 6 до 9 места, вкл. мястото на водача.

Чл. 35. (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Автобусите и леките автомобили трябва да отговарят на изискванията по чл. 8, ал. 2 от Наредба № 33 от 1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България.

Чл. 36. (Отм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.).

Чл. 37. (Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) Превозите по автобусни линии се извършват със следните категории и класове автомобили: 1. градски основни линии - с класове I, II и А;
2. градски допълнителни линии - с категория М1 и класове А и В; 3. междуселищни линии от общинските, областните и републиканската транспортнa схема:
а) с еднопосочна дължина до 40 км - всички класове автобуси и автомобили от категория М1;
б) с еднопосочна дължина над 40 км - с класове II, III и В, при наличие на багажно отделение с достъп отвън.

Чл. 38. (Отм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.).

Чл. 39. (Отм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.).

Глава четвърта
ДОКУМЕНТИ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ ПО УТВЪРДЕНИ ТРАНСПОРТНИ СХЕМИ

Чл. 40. По време на работа водачът представя при поискване на контролните органи следните документи:
1. свидетелство за управление на МПС от съответната категория;
2. свидетелство за регистрация на МПС, което управлява;
3. документ за сключена застраховка "Гражданска отговорност" за МПС, което управлява, и документ за сключена застраховка "Гражданска отговорност на превозвача";
4. копие от лицензията за обществен превоз на пътници на територията на Република България;
5. удостоверение за транспортна годност;
6. удостоверение за психологическа годност;
7. пътен лист по образец;
8. (доп., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) маршрутно разписание, заверено със свеж печат на общината възложител;
9. таблица с цените на билетите на обслужваната автобусна линия в междуселищно съобщение;
10. билети;
11. (нова, ДВ, бр. 32 от 2003 г.) багажна разписка по образец.

Глава пета
ОБОЗНАЧАВАНЕ С ТАБЕЛИ

Чл. 41.
(1) По време на работа автомобилите трябва да бъдат обозначени с табела с номера на маршрута, ако линията е градска или допълнителна, и табели с крайните спирки, които се поставят на местата, определени от производителя:
1. табелата с номера на маршрута е с размери 210 мм x 260 мм, черни цифри на бял фон и височина на цифрите 165 мм;
2. маршрутните табели на автобусите са с размери 170 мм x 625 мм, черен надпис на бял фон, с височина на цифрите 165 мм и височина на буквите 45 мм;
3. маршрутните табели на леките автомобили са с размери 200 мм x 150 мм, черен надпис на бял фон, с височина на цифрите и височина на буквите 30 мм.
(2) Всеки автомобил трябва да има най-малко две табели с маршрута, от които едната да бъде поставена в челната му част, а втората - от дясната страна пред задната врата. За автобуси, извършващи междуселищни превози, страничната табела се поставя пред предната врата.

ДЯЛ ТРЕТИ
КОНТРОЛ И САНКЦИИ

Чл. 42. Контролът по прилагането на тази наредба се осъществява от контролните органи на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Чл. 43. За констатираните нарушения контролните органи съставят актове за установяване на административни нарушения.

Чл. 44.
(1) Във всички случаи на установяване на нарушения на изискванията на Закона за автомобилните превози и Закона за движение по пътищата контролните органи отнемат като доказателство по акта контролния талон към свидетелството за управление на МПС и всички документи, доказващи установяване на нарушението.
(2) Като доказателство по акта за установяване на административно нарушение контролните органи отнемат и прилагат удостоверението за транспортна годност в случаите, когато моторните превозни средства не отговарят на изискванията за транспортна годност.
(3) (Отм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.).

ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

§ 1. По смисъла на тази наредба:
1. "Маршрутно разписание" е основен вид разписание на автобусната линия:
а) (доп., ДВ, бр. 32 от 2003 г.) маршрутното разписание на междуселищните линии задължително съдържа следните елементи: наименование на линията, списък на всички спирки (автогари) по маршрута, време на тръгване, пристигане и престой на всяка спирка за всички курсове, разстояния, особености на линията (изпълнение в отделни дни, сезонност и др.);
б) маршрутното разписание на градските линии задължително съдържа номер и наименование на линията, спирките по маршрута, времето на тръгване от началните пунктове и на преминаване през контролните пунктове в двете посоки.
2. "Курс" е пробегът на автобуса в едната посока по маршрута на линията от началната до крайната спирка.
3. "Направление" е група автобусни линии, започващи от една автогара и с обща посока в преобладаваща част на маршрутите.

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 2. Наредбата се издава на основание чл.18 от Закона за автомобилните превози.

§ 3. Разпоредбите на тази наредба не се отнасят за таксиметров превоз на пътници.

§ 4. Процедурите за разпределяне на превозите по автобусни линии от утвърдените транспортни схеми между лицата по чл. 2, обявени с решение на общинския съвет за провеждане на съответната процедура до влизане в сила на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 33 от 2001 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България (ДВ, бр. 36 от 2001 г.), се приключват по реда на Закона за обществените поръчки.

§ 5. Конкурсите за разпределяне на превозите по автобусни линии от утвърдените транспортни схеми между лицата по чл. 2, приключени с решение на общинския съвет, по които са сключени договори за изпълнение към 21.I.2002 г., остават в сила.

§ 6. Конкурсите за разпределяне на превозите по автобусни линии от утвърдените транспортни схеми между лицата по чл. 2, които не са приключили към 22.I.2002 г., се прекратяват на основание Решение № 219 от 10.I.2002 г. на Върховния административен съд (ДВ, бр. 8 от 2002 г.). Нови процедури се обявяват по реда на тази наредба.

§ 7. Органите за контрол по Закона за движение по пътищата и Закона за автомобилните превози пътуват безплатно с всяко превозно средство, извършващо обществен превоз на пътници и товари по реда на тази наредба, въз основа на карти, издадени по чл. 170, ал. 6 от Закона за движение по пътищата.

§ 8. Наредбата влиза в сила от деня на обнародването й в "Държавен вестник".

Приложение № 1
към чл. 6, ал. 1, т. 1
(Изм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.)

МАРШРУТНО РАЗПИСАНИЕ на автобусна линия ...................................... Изпълнява се ............................................ (целогодишно/сезонно от - до)
Разстояние км Час, минути Маршрут Час, минути
пристига стои тръгва пристига стои тръгва
Обща дължина ...................... км Общо време Средна техни- за движение .................... ч. мин. ческа скорост .................... км/ч. Общо време Средна съобщи- за пътуване .................... ч. мин. телна скорост .................... км/ч.
Настоящото разписание се възлага от община ...................... ................................................................. на .............................................................. (фирма на превозвача) с договор № ..../.... г. със срок на действие до ............. г. Заверка от общината: .................. (подпис и печат)

Приложение № 2
към чл. 33, т. 3, буква "б
"

МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА И СЪОБЩЕНИЯТА
ДЪРЖАВНА АВТОМОБИЛНА ИНСПЕКЦИЯ
гр…………………………………….

Серия №

УДОСТОВЕРЕНИЕ
ЗА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ГОДНОСТ

……………………………………………………………………………………………………………….
(име, презиме, фамилия)
ЕГН…………………………………….., се допуска за водач на……………………………………………………………….
Настоящото удостоверение се издава въз основа на Протокол №………………/……. …….., гр………………. издадено на………………..
Валидно до…………………….

Началник-отдел: ………………
(подпис, печат)

Приложение № 3
към
чл. 35, ал. 1
(Отм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.)

Приложение № 4
към
чл. 37, ал. 1
(Отм., ДВ, бр. 32 от 2003 г.)

Приложение № 5
към
чл. 40, т. 7

Приложение № 6
към чл. 40, т. 11
(Ново, ДВ, бр. 32 от 2003 г.)

Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив