"Резултатите от проучването затвърдиха нашето убеждение, че този пазар притежава съществен потенциал в областта на дигиталните услуги и плащанията през мобилен телефон", коментира главният изпълнителен директор на "Теленор България" Оле Бьорн Шулстъд.
Само 11% от българските потребители, които ползват мобилни приложения, са плащали за сваляне на някои от тях. Девет от всеки десет избират безплатните приложения. Това сочат резултатите от национално представително проучване на потребителските навици в България, Унгария, Сърбия и Черна гора по поръчка на "Теленор".
Плащанията в брой се предпочитат от по-голямата част от българите (96%), а само 7% от анкетираните са декларирали, че плащат онлайн.
Седемдесет процента от клиентите на мобилните оператори в България притежават смартфон. 93% го използват, за да общуват в социалните мрежи, 92% - за да следят новините, 89% - да споделят снимки, 86% - за електронна поща и за видеострийминг, 75% - за сваляне на приложения, 73% - за навигация и 61% - за слушане на музика.
От утре "Теленор" пуска нова услуга, наречена UPGRADE, която позволява на клиентите всяка година да подменят смартфона си с нов модел. Таксата е 6.99 лв., а условието е клиентът да има двугодишен договор и върнатият смартфон да не е в лошо състояние.
Потребителите на "Теленор" в България са 3.2 млн. души. Към края на септември 2017 г., услугите на
компанията са достъпни за 99.64% от населението и на 89.80% от територията на страната, a 4G мрежата на Теленор покрива 90.81% от населението на страната, сочат данните на компанията.