Българската кухня остава най-поръчваната храна, сочи проучване

08.12.2023 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Българите са фенове на любими за доставка храни като чийзбургери и хамбургери, но също така залагат на традиционната пилешка супа и таратора. Водещи по брой поръчки са българската, италианската и американската кухня
Българската кухня остава най-поръчваната храна, сочи проучване
Снимка: под лиценза на creative commons

Българите са фенове на любими за доставка храни като чийзбургери и хамбургери, но също така залагат на традиционната пилешка супа и таратора. Водещи по брой поръчки са българската, италианската и американската кухня. Това показва проведеното за втора година проучване сред клиентите на една от платформите за доставка на храна в България - Takeaway.com.

Компанията е част от базираната в Амстердам Just Eat Takeaway.com.

Предпочитанията към традиционната българска кухня се запазват на върха на класацията за втора поред година. Същевременно трите най-поръчвани са вегетариански ястия - таратор, шопска салата и овчарска салата (макар в последната по традиция да се слага и малко шунка). Освен тях предпочитани вегетариански опции са пица "Маргарита", вегетариански бургери и гироси, както и картофки с трюфел. Интересът към веган кухнята също расте значително и тази година. Хората обичат да поръчват миш-маш и безмесни кюфтета.

Любителите на месото пък са заели следващите места с мусака и пълнени чушки с кайма.

Паста "Карбонара" и "Болонезе" пък са най-поръчваните ястия от италианската кухня. След тях се нарежда пицата - с най-поръчвани варианти "Маргарита", "Капричоза" и "Пеперони".

Класическият чийзбургер и пилешкият бургер в комбинация с пържени картофи пък са най-поръчваните продукти от американската кухня.

Проучването показва, че азиатската кухня продължава да набира скорост, въпреки че българите все още се притесняват да заложат на нейните по-екзотични опции. От нея най-поръчвани са ориз със зеленчуци и пиле, донбури с пиле и пиле "Биряни". От японската кухня конкретно повече поръчки се насочват към "Нигири сьомга", "Хосомаки сьомга" и пиле "Терияки".

Любимите десерти според данните от проучването показват носталгия по детството - с най-поръчван крем карамел, следван от млякото с ориз и бисквитената торта.

Потребителите на платформата са предимно мъже - 53%, и са на възраст, на възраст между 18 и 34 години (45%), а между 35 и 55 г. са 43%. От тях 61% са родители. Почти поравно се разпределят причините за поръчка през платформата - 19% го правят, когато искат да си доставят удоволствие, а 18% от потребителите го правят, когато са готови за почивка след дългия работен ден и не искат да мият съдове след вечеря. Други 18% го правят просто когато нямат храна вкъщи.

Близо 40% от потребителите поръчват заедно със своя партньор, 27% го правят, когато се събират с приятели, а 34% използват приложението заедно с децата си или други членове на семейството.

Друга част от прочуването сочи, че 20% от хората бързат да поръчат любимото си ястие, когато се прибират от работа, за да могат спокойно да се насладят на свободното си време, 18% поръчват, когато се готвят за филмова вечер вкъщи, а 17% - за приятелско събиране или парти.

Платформата си партнира с глобалния институт за тенденции WGSN, за да идентифицира нарастващите трендове от индустрията в глобален мащаб, които ще формират бъдещето на храната през 2024.

Сред установените тенденции са храненето за добро настроение, при което вината, свързана с консумацията на нездравословни храни, намалява, а същевременно все повече хора си позволяват да се наслаждават на вкусна храна без повод.

Друга тенденция е склонността на хората да плащат повече за опаковки, които са биоразградими и са направени от рециклирани или рециклируеми материали. Заради това по-често целенасочено се търсят брандове, които обръщат внимание на околната среда и социалното благополучие.

Все повече се развива идеята за кулинарната автентичност, лансирана от новото поколение готвачи. Социалните мрежи продължават да играят голяма роля във формирането на вкусовете и експериментите, които потребителите правят с храната си. Красивите снимки или видеа на храна са водещи при оформянето на вкуса и потребителските навици в световен мащаб.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...