Държавата да полага усилия и да рекламира по-активно страната ни като сигурна туристическа дестинация. Това трябва да започне още сега, за да се помогне за един по-успешен зимен сезон. За това призова Константин Занков от Института за оценки и анализи в туризма.
За да се спаси зимният сезон в ситуацията на пандемията от коронавирус държавата трябва да промотира по -усилено туризма. Летният сезон, който започна по-късно, е слаб – заради ситуацията с коронавируса черноморските ни хотели са пълни през почивните дни, но не и през седмицата.
„Други държави направиха добре организирани рекламни кампании, те казаха ние правим тестове, хотелите ни са сигурни и проверени. Имаме карантинни хотели, ако се разболее някой и ще покрием престоя му“, казва Константин Занков – Институт за оценки и анализи в туризма.
Занков посочва, че правителството работи в помощ на бранша с мерките 60/40 и 80/20 – тези мерки работят примерно за градкси хотели, за балнео и спа- хотели с целогодишна заетост, но за сезонните хотели са трудно приложими.
България е четирисезонна туристическа дестинация и ако бизнесът знае в какви условия ще работи,а туристите знаят, че са предприети всички мерки за здравната им безопасност – то тогава бранша ще е спокоен, че въпреки пандемията ще оцелее, увери Занков.