Импулсивните покупки при онлайн пазаруването все повече растат

28.01.2025 | 10:30
по статията работи: econ.bg
Под половината (46%) от хората правят проучване преди закупуването на даден продукт. Това включва четене на отзиви, сравняване на стоки и т.н. По-малка част от потребителите питат близките си хора за съвет
Импулсивните покупки при онлайн пазаруването все повече растат
Снимка: под лиценза на creative commons

Увеличават се импулсивните покупки при онлайн търговията, особено в Marketplace, които насърчават именно това поведение. Все повече хора споделят, че извършават такива покупки, докато около 11% твърдят, че никога не са правили такава. Това каза Габриела Руменова, създател на онлайн платформата "Ние потребителите", в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Гостът коментира проучване, направено в западни държави, което показва, че под половината (46%) от хората правят проучване преди закупуването на даден продукт. Това включва четене на отзиви, сравняване на стоки и т.н. По-малка част от потребителите питат близките си хора за съвет, а 7% от тях твърдят, че не правят никакво проучване преди покупка.

Според глобалното проучване 47% от покупките се извършват в онлайн платформи, наречени Marketplace, 14% се правят през сайтовете на самите брандове, а 9% - в социалните мрежи. Marketplace са атрактивни онлайн сайтове, тъй като събират продукти от различни марки на едно място, което е по-удобно за потребителите и им представя по-лесен начин за сравняване на стоки, посочи събеседникът.

По думите на Руменова потребителите започват да осъзнават все повече рисковете в онлайн пазаруването. 

Социалните мрежи също все повече се налагат като опция за потребителите, чрез която може да правят покупки. Около 40% от хората са използвали социалните платформи с тази цел, но само 25% от пробвалите казват, че биха повторили. Гостът обясни, че тези сайтове крият рискове за измами заради възможността за създаване на фалшива страница на голям бранд.

Според госта купувачите на стоки онлайн все повече си дават сметка, че е по-добре да отделят време за проучване преди покупката, отколкото впоследствие да има някакъв проблем. Доверието в онлайн търговията се увеличава, когато се появяват нови търговци с честен подход. Но все по-често потребителите у нас са изкушени да закупуват стоки от сайтове от трети страни, които предлагат много евтини сделки. „Около 50% от хората са запазили продължителността при проучването си за покупка. Тези, които правят по-скъпи покупки, отделят малко повече от час и половина, а тези, които ще си купят нещо евтино – по-малко от час. Това е свързано пряко с доверието, което се гради във времето и дава отражение върху избора“, каза събеседникът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 30.01   1649 г. – Кралят на Англия Чарлз I е обезглавен. 1661 г. – Тялото на Оливър Кромуел, лорд-протектор на Англия, е ексхумнирано две и половина години след...