Въпреки поевтиняването на топлинната енергия на „Топлофикация София“ със 7% от 1 юли, фактурата за топла вода опари вчера мнозина от клиентите на столичното дружество с увеличение от 10-20 и повече лева. 59 лева е струвало подгряването на топлата вода на двучленно домакинство в юнската му сметка. Почти 80 лева е в тази за юли, видя „Телеграф“, въпреки че ползването не е по-голямо, коментира потребителят.
Пускането на изравнителните фактури както всяка година накара потребителите, на които топлофикация има да връща различни суми, защото са ползвали по-малко топлинна енергия, отколкото са платили с прогнозните си месечни сметки през миналия отоплителен сезон, да извият опашки пред касите в очакване да получат надплатените пари. Касиерките плащаха вчера дължимото от столичното дружество на клиентите, които са титуляр на съответната партида или имат нотариално заверено пълномощно от него за това.
Потребителите получаваха от 2-3 до 60-100 и повече лева, видя „Телеграф“. Хората можеха да си вземат парите, от които се приспадаше юлската им сметка за топла вода, или да оставят остатъка да покрива сметките им през следващите месеци, обясниха от дружеството. Топлофикация е трябвало да върне на семейство 62,50 лева, които то е платило в повече за двустайното си жилище, но след приспадане на сметката му от 32,42 лева за ползваната топла вода през юли, касиерката му брои 30,08 лева.
Повече от половината домакинства с централно топлоснабдяване имат да доплащат на топлофикация различни суми.
На опашката пред касата на Топлофикация в жк „Люлин“ се бяха наредили и разтревожени клиенти, които трябваше да доплатят. Възрастна жена изпаднала в шок, като видяла сумата, която трябва да внесе в касата на столичното дружество.
„Имам един радиатор в кухнята. Спала съм винаги на студено... Лошо ми стана, като видях сметката. През годината съм платила според начислените ми фактури общо 484 лева. Сега ми казаха, че трябва да доплатя още 192 лева“, разказа изненадана възрастна жена. Тя беше донесла две фактури за предните отоплителни сезони, за да покаже, че е плащала по-малко.
„За отопление ми са начислени 260 лева за „сградна инсталация“, разказа друга клиентка. Така се оказало, че има да доплаща 47 лева в повече за „сградна инсталация“ и 73 лева повече за топла вода. Причината е, че имала 3 кубика топла вода повече изразходвани, отколкото предния период.
Хората продължават да не разбират какво им се начислява и какво плащат, как се получава изравнителната сметка, коментираха потребители. Има домакинства, които не са получили справката за изравнителната сметка от топлинния счетоводител и направо ще получат изравнителната фактура, която е още по-неразбираема, обяснява клиентка на топлофикация от опашката.
Клиентите, които имат да доплащат суми според изравнителната сметка, трябва да се издължат до 15 септември.