КЗП съветва да се внимава с рекламите за продукти за отслабване с моментални и чудодейни ефекти

24.02.2020 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Обещанията в онлайн страници за чудодейни ефекти при употребата на хранителни добавки за отслабване и пресирането на потребителите да си закупят продукта в точно определен момент, защото иначе прозорецът ще се затвори, представлява агресивна нелоялна търг
КЗП съветва да се внимава с рекламите за продукти за отслабване с моментални и чудодейни ефекти
Снимка: под лиценза на creative commons

Обещанията в онлайн страници за чудодейни ефекти при употребата на хранителни добавки за отслабване и пресирането на потребителите да си закупят продукта в точно определен момент, защото иначе прозорецът ще се затвори и цената ще бъде друга, представлява агресивна нелоялна търговска практика.

Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов за рубриката на Нова телевизия „На твоя страна“, която изобличи сайтове-фантоми, чрез които се рекламират и продават продукти за намаляване на теглото, като се използват телевизионни водещи без тяхното знание и съгласие. 

Маргаритов потвърди, че схемата не е нова и Комисията за защита на потребителите е разглеждала подобни казуси. „Имаше такива случаи, ние знаем, опитвали сме се да се преборим с тях. Понякога сме успявали. В други случаи нашата юрисдикция няма такава екстериториалност. Проблемът много често опира до там, че ние стигаме до границите на нашите правомощия в рамките на Република България и оттам нататък имат думата колегите от ГД БОП“, обясни той.

„Сайтовете и платформите, през които се промотират продуктите, най-често се регистрират извън територията на Европейския съюз. Това изключително много затруднява проследяването, издирването и намирането на тези лица“, добави Маргаритов. 

„Включването на известни личности в рекламите цели привличането на вниманието на потребителите и това да се създаде впечатлението, че тези личности са употребявали въпросните продукти и те са произвели върху тях въпросния чудодеен ефект, който се рекламира“, посочи още Маргаритов. „Когато използвате фалшива самоличност на съществуващ човек, представяйки че той има определено мнение по даден въпрос, това представлява и престъпление. В този смисъл считам, че ако и органите на разследването заработят по тези случаи, може да има по-голям прогрес в откриването на извършителите. Известно е, че в обмена на информация с държави, които не са от Европейския съюз, разследващите органи имат доста по-добри трасета и по-добри отношения, така че допускам, че и те ще бъдат ангажирани и ефективни“, допълни председателят на КЗП. 

Че една такава страница може да е фалшива подсказва отсъствието на данни за името и адреса на търговеца, наличието само на една форма за поръчки и невъзможността да се осъществи връзка по какъвто и да било друг начин. Индикация може да бъде и по-елементарният интерфейс, както и липсата на информация за правото на връщане на продукта в 14-дневния срок и за органите за алтернативно решаване на спорове. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...