Общо 315 606 клиенти са били обслужени в приемните на териториалното поделение на Националния осигурителен институт (НОИ) в София-град през 2020 г., показва годишната справка за предоставените услуги от регионалния офис на институцията в столицата за миналата година. От тях 66 650 са посетили институцията преди въвеждането на извънредното положение в средата на март 2020 г., другите 248 956 души – след това.
Сравнение с 2019 г. показва намаление със 17% на клиентопотока в ТП на НОИ – София-град, когато в приемните са били обслужени 380 440 лица. Намалението е обяснимо с оглед на предприетите мерки за контролиран достъп в пандемичната обстановка и широкия набор от алтернативни форми за контакт с НОИ: над 70 електронни услуги, Контактен център (0 700 14 802), електронна поща.
След въвеждането на извънредното положение най-голям брой потребители са ползвали услугите, свързани с пенсионните плащания - 144 085 лица са посетили приемната с цел да се възползват от своето право на пенсия или да получат повече информация. Близо 40 000 са хората, решили да подадат заявление за издаване на персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ, при около 26 000 през 2019 г.. Също около 40 000 са били и обслужените на гишетата, предоставящи услуги, свързани с краткосрочните обезщетения и помощите. Други 16 470 са получили устна консултация на зададен от тях въпрос.
За 2020 г. заявените по електронен път услуги към ТП на НОИ – София-град достигат 24 260. Около 3500 от тях представляват онлайн заявка за издаване на ПИК, а други 9405 се отнасят до упражняване на права при безработица. Е-услугите, свързани с пенсиите, са 4376, а електронните жалби, сигнали и запитвания – 4 332. Изпратените по електронна поща или пощенски оператор заявления и други документи са 36 473.