В последното десетилетие празниците за пазаруване са се превърнали в глобален феномен, прекрачвайки националните граници и завладявайки съзнанието на потребителите по целия свят. Ноември е месецът, в който звездите на този търговски спектакъл се нареждат по небесния свод, като примамливи отстъпки и специални предложения зареждат атмосферата с празнично настроение.
Сред най-забележителните дни в календара на глобалните пазари са Денят на необвързаните в Китай, Черният Петък и Кибер Понеделник в САЩ. И докато тези събития са станали обичайна практика за потребителите в различни части на света, те също така придобиват уникални аспекти в зависимост от региона, пише pixotab.com.
Денят на необвързаните, или „11.11“ в Китай, стартира като празник на свободните хора и бързо се трансформира в гигантско онлайн шоу с невероятни намаления. Въпреки че този празник все още остава слабо познат в някои държави, континентална Европа проявява интерес с 56% на поляците и 41% на германците, които заявяват, че са запознати със спецификите на Деня на необвързаните. Данните са от проуване на Boston Consulting Group между 7000 респонденти в 7 държави и проведено през октомври 2023 година.
В същото време, в САЩ Черният Петък и Кибер Понеделник се наслаждават на широка популярност, превръщайки последните дни на ноември в истинско потребителско празненство. Британците следват този тренд, докато в Австралия тези американски обичаи са по-малко разпространени.
В Германия, наречен „Black Shopping“, и Франция, където има „Jour XXL“, празниците за пазаруване съчетават уникални местни елементи с глобални тенденции, създавайки неповторима атмосфера на шопинг и веселие.
С този световен бум на празници за пазаруване, ние като граждани на глобалния търговски свят, ставаме свидетели на една нова култура на потребление, където границите между националното и международното изчезват. Всеки ноември става повод за едно голямо празненство, което свързва хора от различни култури и традиции в обща цел – пазаруването.