Празниците за пазаруване се превърнаха в глобален феномен

15.11.2023 | 12:10
по статията работи: econ.bg
В последното десетилетие празниците за пазаруване са се превърнали в глобален феномен, прекрачвайки националните граници и завладявайки съзнанието на потребителите по целия свят
Празниците за пазаруване се превърнаха в глобален феномен
Снимка: под лиценза на creative commons

В последното десетилетие празниците за пазаруване са се превърнали в глобален феномен, прекрачвайки националните граници и завладявайки съзнанието на потребителите по целия свят. Ноември е месецът, в който звездите на този търговски спектакъл се нареждат по небесния свод, като примамливи отстъпки и специални предложения зареждат атмосферата с празнично настроение.

Сред най-забележителните дни в календара на глобалните пазари са Денят на необвързаните в Китай, Черният Петък и Кибер Понеделник в САЩ. И докато тези събития са станали обичайна практика за потребителите в различни части на света, те също така придобиват уникални аспекти в зависимост от региона, пише pixotab.com.

Денят на необвързаните, или „11.11“ в Китай, стартира като празник на свободните хора и бързо се трансформира в гигантско онлайн шоу с невероятни намаления. Въпреки че този празник все още остава слабо познат в някои държави, континентална Европа проявява интерес с 56% на поляците и 41% на германците, които заявяват, че са запознати със спецификите на Деня на необвързаните. Данните са от проуване на Boston Consulting Group между 7000 респонденти в 7 държави и проведено през октомври 2023 година.

В същото време, в САЩ Черният Петък и Кибер Понеделник се наслаждават на широка популярност, превръщайки последните дни на ноември в истинско потребителско празненство. Британците следват този тренд, докато в Австралия тези американски обичаи са по-малко разпространени.

В Германия, наречен „Black Shopping“, и Франция, където има „Jour XXL“, празниците за пазаруване съчетават уникални местни елементи с глобални тенденции, създавайки неповторима атмосфера на шопинг и веселие.

С този световен бум на празници за пазаруване, ние като граждани на глобалния търговски свят, ставаме свидетели на една нова култура на потребление, където границите между националното и международното изчезват. Всеки ноември става повод за едно голямо празненство, което свързва хора от различни култури и традиции в обща цел – пазаруването.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 03.02   1451 г. – Мехмед II става султан на Османската империя. 1690 г. – Колонията в Масачузетс издава първите банкноти в САЩ. 1718 г. – Петър I лишава своя...