Празниците за пазаруване се превърнаха в глобален феномен

15.11.2023 | 12:10
по статията работи: econ.bg
В последното десетилетие празниците за пазаруване са се превърнали в глобален феномен, прекрачвайки националните граници и завладявайки съзнанието на потребителите по целия свят
Празниците за пазаруване се превърнаха в глобален феномен
Снимка: под лиценза на creative commons

В последното десетилетие празниците за пазаруване са се превърнали в глобален феномен, прекрачвайки националните граници и завладявайки съзнанието на потребителите по целия свят. Ноември е месецът, в който звездите на този търговски спектакъл се нареждат по небесния свод, като примамливи отстъпки и специални предложения зареждат атмосферата с празнично настроение.

Сред най-забележителните дни в календара на глобалните пазари са Денят на необвързаните в Китай, Черният Петък и Кибер Понеделник в САЩ. И докато тези събития са станали обичайна практика за потребителите в различни части на света, те също така придобиват уникални аспекти в зависимост от региона, пише pixotab.com.

Денят на необвързаните, или „11.11“ в Китай, стартира като празник на свободните хора и бързо се трансформира в гигантско онлайн шоу с невероятни намаления. Въпреки че този празник все още остава слабо познат в някои държави, континентална Европа проявява интерес с 56% на поляците и 41% на германците, които заявяват, че са запознати със спецификите на Деня на необвързаните. Данните са от проуване на Boston Consulting Group между 7000 респонденти в 7 държави и проведено през октомври 2023 година.

В същото време, в САЩ Черният Петък и Кибер Понеделник се наслаждават на широка популярност, превръщайки последните дни на ноември в истинско потребителско празненство. Британците следват този тренд, докато в Австралия тези американски обичаи са по-малко разпространени.

В Германия, наречен „Black Shopping“, и Франция, където има „Jour XXL“, празниците за пазаруване съчетават уникални местни елементи с глобални тенденции, създавайки неповторима атмосфера на шопинг и веселие.

С този световен бум на празници за пазаруване, ние като граждани на глобалния търговски свят, ставаме свидетели на една нова култура на потребление, където границите между националното и международното изчезват. Всеки ноември става повод за едно голямо празненство, което свързва хора от различни култури и традиции в обща цел – пазаруването.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.04   238 г. – Годината на шестимата императори: Римският сенат обявява за незаконен императора Максимин Трак, заради неговите кръвожадни методи при управлението на Рим и...