През юли продажбите на дребно в еврозоната и в целия Европейски съюз се свиха рязко, парирайки част от добрия отскок месец по-рано, което не е добър знак за потребителските харчове и за техният принос към все още слабия европейски икономически растеж в началото на третото тримесечие, показват най-новите данни на Евростат.
В същото време обаче продажбите на дребно в България нараснаха солидно за втори пореден месец след колебливото им представяне от началото на годината.
През юли търговията на дребно в еврозоната се понижи с 0,6% спрямо юни, когато нараснаха с 1,2%, като това представлява най-рязкото свиване на продажбите на дребно от декември 2018-а година насам.
Основна причина за слабите данни е спадът с цели 2,2% на продажбите на дребно в Германия.
Понижение с 1,0% през юли беше отчетено при продажбите на нехранителни стоки и с 0,3% при продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия, докато продажбите на автомобилни горива останаха на нивата от предходния месец.
На годишна база растежът на продажбите на дребно в еврозоната се забави през юли до 2,2% от 2,8% през юни.
В рамките на целия ЕС продажбите на дребно през юли се понижиха с 0,5% спрямо юни, когато нараснаха с 1,3% (ревизия от повишение с 1,2%), като на годишна база техният растеж се забави до 2,6% от 3,2%.
В същото време обаче Евростат отчете солиден отскок на продажбите на дребно в България за втори пореден месец с 1,0% след колебливите данни през периода януари - май.
На годишна база продажбите на дребно в България нараснаха през юли с цели 3,8% след символично повишение с 0,1% през юни, отбелязвайки по този начин най-здрав растеж от ноември 2018-а година насам.