Производителите на автомобили са загубили приходи от около 250 млрд. долара заради пандемията

31.08.2020 | 14:40
по статията работи: econ.bg
В резултата на пандемията производителите на автомобили в целия свят са се сблъскали с една от най-сериозните кризи в последно време
Производителите на автомобили са загубили приходи от около 250 млрд. долара заради пандемията
Снимка: под лиценза на creative commons

Производителите на автомобили в света за загубили приходи от порядъка на около 250 млрд. долара през първата половина на тази година заради пандемията от коронавируса. Това от своя страна е довело до спиране производството и съответно до удар при търсенето, става ясно от данните за отчетността на компаниите, анализирани от Dow Jones.

В резултата на пандемията производителите на автомобили в целия свят са се сблъскали с една от най-сериозните кризи в последно време.  Въпреки че някои очакват подобряване на ситуацията през второто полугодие, пандемията е допълнила проблемите, с които секторът вече се е сблъскал, включително вялото търсене и ръстът на разходите за нови технологии.

Toyota Motor Corp. и Volkswagen AG – двата най-големи световни производители на автомобили по обем на продажбите са понесли през първото полугодие най-съществени загуби от приходна гледна точка. Заедно те са загубили 69,61 млрд. долара в сравнение с аналогичния период на миналата година, когато общия обем на загубите на 19-те световни производители на автомобили, показателите, на които са анализирани от Dow Jones са съставлявали 246,20 млрд. долара.

Приходите на Volkswagen, който произвежда автомобили под едноименните брендове като Audi и Porsche за шестте месеца са били с 34,17 млрд. долара под тези на аналогичния период от миналата година.

„Първата половина на 2020 година бе една от най-трудните в историята на нашата компания заради пандемията COVID-19”, казва финансовият директор на  Volkswagen при публикуването на резултатите от второто тримесечие в края на юли.

Френската Renault SA е загубила 11,35 млрд. долара и отчита рекордна чиста загуба в размер от 8,63 млрд. долара за първото полугодие. „Ние сме в трудна, сложна ситуация. Всички се оказахме в нея. В резултат на поемането на удара от COVID Renault вече е в неустойчива ситуация, което, както се разбира за нас е още по-тежко“ казва главният изпълнителен директор на компанията Люк де Мео.

Американските производители на автомобили също са пострадали заради пандемията. Компаниите Ford Motor Co., General Motors Co. и Fiat Chrysler Automobiles NV са загубили общо 69,29 млрд. долара за първото полугодие, като най-голям дял на загубите с пада на Ford.

Между другото не всички компании са били в това затруднено положение. Така например, продажбите на Tesla Inc.  са спаднали през второто тримесечие, но ръстът на приходите за първите три месеца на годината са помогнали за компенсиране на спада. Така производителят на електромобили е увеличил приходите за първото полугодие са над 1 млрд. долара.

Някои от производителите на автомобили са били настроени по-оптимистично, изграждайки прогнозите си за втората половина на годината. Главният изпълнителен директор на BMW AG Оливър Зипс и финансовият директор на Volkswagen в края на юли споделят, че компаниите изразяват „сдържан оптимизъм“ по отношение на второто полугодие.

Японската Toyota, загубила над 35,45 млрд. долара през първата половина на годината очаква, че глобалният пазар на автомобили ще достигне показателите от 2019 година към края на 2020 година или през първата половина на следващата година.

Анализаторите споделят тази прогноза. Така например експертът американската Citi bank Ангус Туиди разчита на позитивна тенденция от гледна точка на обемите през втората половина от годината в Европа, тъй като „почти напълно затворените европейски пазари през април и май доведоха до безпрецедентно ниво на отложеното търсене“.

Най-добри показатели през третото тримесечие биха могли да бъдат регистрирани на пазарите във Великобритания, Италия и Испания, тъй като резкият спад през второто тримесечие ще доведе до още по-активно, натрупало се търсене, отбелязва анализаторът.

Позитивни сигнали за повечето производители на автомобили е динамиката на китайския пазар. Продажбите на пътнически автомобили в Китай са нараснали с 8,5 % в годишно изражение през юли, казва директорът по изследване на автомобилния сектор в Европа на компанията MainFirst Bank Даниел Шварц.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...