На 06.01.2009 г. в 00.10 часа на "горещия телефон" в Национална агенция "Пътна инфраструктура" 0 700 130 20 е получен сигнал за закъсал автобус в участъка Клисура – Копривщица. Сигналът е приет от
дежурния в НАПИ. Същият сигнал е бил подаден по-рано и на телефон 112. От системата 112 също информирали дежурния в НАПИ за инцидента. От допълнителната информация става ясно, че шофьорът на автобуса
е объркал пътя поради гъстата мъгла и е навлязъл в непочистен общински път на територията на област Пловдив. Отсечката, в която се случва инцидентът, не е част от републиканската мрежа. Автобусът е
превозвал юноши и е пътувал по направлението към Копривщица. Това е първият инцидент от такъв характер, за който се получава сигнал на "горещия" телефон на НАПИ.
В съответствие с подписаното Споразумение между НАПИ и МВР органите на Пътна полиция са подали сигнал до най-близкото поделение на пътноподържаща фирма, независимо че пътят Клисура - Копривщица е
общински.
Сигналът е приет от пункт “Козница" на фирма “Пътно поддържане" – София (Районна пътна служба – Златица) - част от “Обединение Пътно поддържане” – София. От фирмата веднага са изпратили дежурни
машини – два трактора Т-150 и песъкари.
Независимо, че инцидентът става на територията на Пловдивска област, а “Пътно поддържане” – София има договор само за подържане на републиканската мрежа на територията на Областно пътно управление –
София, фирмата е реагирала незабавно.
След проведен разговор с Александър Григоров, изпълнителен директор на “Обединение Пътно поддържане” – София, става ясно, че акцията е приключила успешно около 2 часа след подаването на сигнала.