Американските автомобилни производители останаха доволни от обема на продажбите в САЩ през юни и вече гледат по-оптимистично към скорошно възстановяване на пазара, предаде AFP.
През миналия месец автомобилните продажби в САЩ намаляха с 28%, но от септември 2008 година това е първият месечен спад по-малък от 30%. Общо през юни нивото на годишна база е 9.69 млн. продадени моторни превозни средства спрямо ниво от 9.91 млн. през май. През юни 2008 година нивото е било 13.69 млн. моторни превозни средства, а общо през първата половина на тази година спадът в американските автомобилни продажби е 35.1% до 4.8 млн. превозни средства.
Големият победител в цялата ситуация е Ford, който е увеличил пазарния си дял в САЩ до 17.2% спрямо 14% през юни 2008 година. Продажбите на Ford през юни са намалели само с 11% до 155 195 автомобила, а за първото полугодие спадът е от 33% до 775 498 автомобила.
Друг гигант на пазара – Chrysler, регистрира понижение от 42% в продажбите си през юни до 68 297 автомобила. За полугодието спадът в продажбите е 46% до 471 197, а пазарният дял на компания в САЩ е 9.8% спрямо 11.7% през първата половина на 2008 година.
Бившето величие General Motors също е с огромен спад – 34% до 176 571 продадени автомобила през юни и 41% през първото полугодие до 954 356 автомобила. Понижението в пазарния дял обаче все още е малко – 20.2% дял спрямо 20.5% през май и 21.9% през юни миналата година.
От чуждестранните компании на американския пазар Toyota е загубила близо 1% от пазарния си дял на годишна база – 15.3% през юни тази година спрямо 16.2% през юни миналата година. Продажбите през миналия месец са намалели с 35% до 131 654 автомобила, а за полугодието – с 38% до 770 449 автомобила.