Министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев подписа днес в Костинброд меморандум за сътрудничество в изграждането и предоставянето на електронно обслужване на
гражданите с общините Костинброд и Каварна. На събитието министър Василев и генералният директор на „Майкрософт България” Огнян Киряков представиха „Платформа за изграждане и предоставяне на услуги
на гражданите”. В представянето на проекта взеха участие и кметът на Костинброд Красимир Кунчев, заместник-кметът на община Каварна Севинч Касабова и управителят на ЦАПК „Прогрес” Пламен Матеев,
съобщиха от МДААР.
Проектът представлява модел на публично-частно партньорство. Неговата цел е осъществяване на промяна в процесите на обслужване на гражданите в общините. Той ще даде възможност за предоставяне на
административни услуги по електронен път, което ще повиши значително качеството на обслужване на гражданите и бизнеса в общинските администрации. Общините ще могат да работят с по-добри инструменти,
ще използват много по-ефективно всички налични ресурси и ще разполагат с точна, навременна и актуална информация, необходима им за вземането на решения. Платформата може да бъде внедрена във всяка
община на територията на страната, която има интерес, независимо от нейната големина.
Костинброд и Каварна са първите общини в страната, в които платформата е внедрена. Тя е разработена от „Майкрософт”, а процеса по внедряване ще се осъществи от партньора на компанията – ЦАПК
„Прогрес”. Платформата дава възможност за интегриране на всички вече изградени и съществуващи системи в дадена община. Това позволява на общинските администрации да се възползват максимално от всички
налични ресурси, с които разполагат.
Платформата ще помогне на общините да отговорят на основните предизвикателства, пред които се изправят всеки ден като: подобряване качеството на обслужване на гражданите и бизнеса чрез опростени и
автоматизирани процеси; повишаване на оперативната ефективност в самата община (чрез споделянето на услуги, технологии, ресруси и информация); подобряване на отчетността; използване в максимална
степен на всички възможности, които предлагат технологиите (гъвкава, интегрирана и сигурна среда за по-ефективно използване и управление на ресурсите); грижа за околната среда (намаляване до минимум
на използването на хартиени документи); подкрепа за местната икономика, предоставяне на социални грижи и подобряване производителността на служителите.