Азиатските компании изместиха американските на автомобилния пазар в САЩ

06.01.2010 | 11:03
по статията работи: econ.bg
През 2009 година производителите от Далечния изток успяха да разширят дела си на американския автомобилен пазар до 47.4%
Азиатските компании изместиха американските на автомобилния пазар в САЩ

 

Азиатските автомобилни производители изпревариха американските по продажби в САЩ през 2009 година, предаде AFP.

Компаниите от Далечния изток успяха да разширят дела си на американския автомобилен пазар до 47.4%. През по-миналата година той беше 44.6%. За сравнение общият дял на General Motors, Chrysler и Ford е 44.2% спрямо 47.5% през 2008 година. Така за пръв път Азия задмина голямата американска тройка на собствената й територия. Трети остават европейските компании с дял от 8.4%, докато през 2008 година делът им беше 7.8%.

Въпреки всичко компания номер едно в САЩ остава General Motors с пазарен дял от 19.8%. През 2008 година делът на компанията-икона беше 22.2%. Спадът в продажбите на GM е огромен – 30% на годишна база т.е. продадени са само 2.93 млн. автомобила, произведени от GM.

На второ място в САЩ е Toyota – пазарен дял от 17% и спад на продажбите от 20.2% до 1.78 млн. автомобила. През декември, обаче, японската компания отчете ръст на продажбите в САЩ от 32%.

Номер три в САЩ и като цяло най-добре представящата се американска компания е Ford. Пазарният дял на Ford в страната на неограничените възможности през 2009 година се е увеличил до 15.5% спрямо 14.4% през 2008 година. Продажбите на компанията са намалели на годишна база с 15.4% до 1.7 млн. автомобила, но през декември Ford регистрира ръст от 33% в продажбите си.

От голямата американска тройка Chrysler остава на опашката – 8.9% пазарен дял спрямо 11% през 2008 година, спад в продажбите от 36% до 1.45 млн. автомобила. Това отреди на компанията пето място на пазара в САЩ. Chrysler беше задмината от Honda – японците имат 11% пазарен дял в САЩ за 2009 година въпреки понижението от 19.5% в продажбите им до 1.15 млн. автомобила.

Големите печеливши на американския пазар са корейските производители – Hyundai вече има 4.2% пазарен дял спрямо 3% през 2008 година, а продажбите й са нараснали с 8.3% до над 435 хил. автомобила. Kia пък е с 2.9% пазарен дял спрямо 0.8% през 2008 година и ръст в продажбите от 9.8% до над 300 хил. автомобила.

Като цяло продажбите на автомобили в САЩ през миналата година са намалели с шокиращите 21.2% - най-ниското ниво от 1983 година насам. Продадени са 10.43 млн. единици, докато в предишните 15 години средното ниво е било 15-17 млн. автомобила.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....